0  |  0

توسعه كارآفريني، مستلزم فناوري جديد است

توسعه كارآفريني، مستلزم فناوري جديد است

فرزاد كبار فرد گفت: امكانات آزمايشگاهي لازمه كارآفريني دانش بنيان است.
وي افزود: خريد تجهيزات توسط همه مجموعه‌ها، ضمن تحميل بار مالي سنگين، موجب خواهد شد تمامي ظرفيت دستگاه‌ها به طور مطلوب مورد استفاده قرار نگيرد و در عمل دستگاه‌هايي معلق خواهند ماند اما شبكه آزمايشگاهي بستري است براي تمامي محققان و پژوهشگران، كه امكان استفاده از تجهيزات مطلوب را با حداكثر كارايي فراهم مي‌ كند.
وي اظهار كرد: دست يابي، كنترل و پيشرفت در فناوري را نيازمند تجهيزات آزمايشگاهي دانست و افزود: ارائه ايده‌هاي نو و خلاقانه در فناوري، بدون تكيه بر دانش و فناوري روز امكان پذير نبوده و توليد علم جديد به تجهيزات آزمايشگاهي روزآمد وابسته است به همين دليل بايد موضوع توجه به شبكه آزمايشگاهي فناوري هاي راهبردي معاونت علمي براي كارآفريني و توليد محصول تجاري دانش‌ بنيان، امري جدي تلقي شود.
مدير آزمايشگاه‌هاي جامع تحقيقاتي معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: هم افزايي مجموعه هاي صاحب تجهيزات روزآمد، با كمك شبكه آزمايشگاهي فناوري هاي راهبردي معاونت علمي، مجتمع كردن توانمندي كشور از راه به اشتراك گذاري، تحقيق و پژوهش را سرعت مي بخشد.
وي ادامه داد: اگر بخواهيم صاحب جايگاه قابل قبولي در توليد علم و فناوري در سطح دنيا باشيم بايد با ماشين ها و تجهيزات آزمايشگاهي روزآمد شده، دقيق و كارآمد تحقيقات خود را انجام دهيم اما اين قبيل تجهيزات گران هستند و امكان خريداري كامل آنها براي همه مجموعه‌ هاي آزمايشگاهي ممكن نيست.
كبارفرد، بابيان اينكه اشتراك‌ گذاري تجهيزات آزمايشگاهي نسبت به جزيره‌اي عمل كردن آزمايشگاه‌ها با تكيه بر منابع محدود جلوگيري مي‌ كند افزود: خريد تجهيزات توسط همه مجموعه‌ها، ضمن تحميل بار مالي سنگين، موجب خواهد شد تمامي ظرفيت دستگاه‌ها به طور مطلوب مورد استفاده قرار نگيرد و عملا دستگاه‌هايي معلق خواهند ماند اما شبكه آزمايشگاهي فناوري هاي راهبردي معاونت علمي بستري است براي تمامي محققان و پژوهشگران، كه امكان استفاده از تجهيزات مطلوب را با حداكثر كارايي فراهم مي‌ كند.
اين مدير آزمايشگاهي عضو شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي، با اشاره به سرنوشت‌ ساز بودن تجهيزات و خدمات آزمايشگاهي نوين، در پياده سازي ايده‌هاي فناورانه پژوهشگران گفت: تجهيزاتي كه براي تحقيقات مرز دانش مورد استفاده قرار مي ‌گيرد، روز به روز متحول شده و انواع جديدي از آن توليد مي ‌شود، براي تحقيقات همگام با پيشرفت علم روز دنيا و در سطح جهاني در اختيار داشتن اين تجهيزات حياتي است.
وي با بيان اينكه تامين تجهيزات با رويكرد به اشتراك‌ گذاري از راه شبكه آزمايشگاهي فناوري راهبردي معاونت علمي، كارآمدتر، مقرون به صرفه تر و همسو با پيشرفت علمي جهان خواهد بود، گفت: از طريق اين شبكه آزمايشگاهي، محققان و پژوهشگران، نيازهاي تحقيقاتي و پژوهشي خود را ارائه مي ‌دهند و شبكه آزمايشگاهي فناوري هاي راهبردي معاونت علمي نيز با در اختيار قرار دادن امكانات به روز و مجهز موجود كشور در اختيار آنان، گام مهمي را در رفع نياز پژوهش كشور بر مي‌دارد.
كبارفرد، با اشاره به اينكه مجموعه آزمايشگاه‌هاي جامع تحقيقاتي دانشگاه شهيد بهشتي ارائه خدمات آزمايشگاهي حوزه علوم پزشكي به محققان درون و بيرون دانشگاه را در دستور كار خود دارد، اظهار كرد: بودجه تامين تجهيزات آزمايشگاهي اين مجموعه از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تامين مي ‌شود، اما اين مجموعه با رويكرد ارائه خدمات مطلوب به دانشگاهيان و محققان خارج از مجموعه دانشگاه، بخشي از هزينه نگهداري و تعمير تجهيزات را از اين راه تامين مي‌ كند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com