0  |  3

ابزارهای کسب و کار

ابزارهای کسب و کار

به احتمال زیاد با Microsoft Word آشنا باشید. اگر بخواهید متن بنویسید، سراغ این برنامه خواهید رفت. برای نویسنده ی  این سطرها، زندگی بدون «ورد» ممکن نیست.

آیا من نمی‌توانم با قلم وکاغذ بنویسم؟ مطمئنا می‌توانم. البته خطم جلوی آفتاب پشتک می‌زند؛ ولی اگر کلاس خط بروم، همه از نوشته‌هایم تعریف خواهند کرد. ولی در آن موقع هم می‌گویند اگر ممکن است تایپش کن و برایمان بفرست. زندگی بدون آفیس اگر برای من ممکن باشد، برای دیگران ناممکن است. هرچقدر هم از دست‌خطم خوش‌شان بیاید.

نرم‌افزارهای آفیس، ابزار هستند. شاید تا چند سال پیش بدون این ابزارها زندگی ممکن بود؛ ولی الآن دیگر نمی‌توانید بدون ورد و پاورپوینت روزتان را سر کنید. شاید از برنامه‌های جایگزین استفاده کنید؛ مثل «گوگل‌داکس» یا «iA Writer». ولی آن‌ها هم ابزار به حساب میایند. می‌توانید کنارشان بگذارید و با قلم و کاغذ کار کنید؟ بیزینس هم ابزارهای خودش را دارد. .

می‌خواهیم ۹ مورد از این ابزارها را به شما معرفی کنیم. 

Wordpress

تا قبل از به وجود آمدن این ابزار مفید، برای هر خط از وب‌سایت‌تان نیاز به کدنویسی داشتید. البته اگر خودتان نمی‌توانستید، مجبور بودید تا هزینه‌ای گزاف پرداخت کنید و کار را به برنامه‌نویس‌ها بسپارید. ولی امروز، «وردپرس» (Wordpress) به صورت رایگان و با امکاناتی بسیار عالی وجود دارد. این نرم‌افزار، سایتی کامل را برایتان می‌سازد و تنظیماتی در اختیارتان قرار می‌دهد که بتوانید محتوای سایت را کنترل کنید. نیازی هم به دانش برنامه‌نویسی نخواهید داشت. برای کار کردن با وردپرس، می‌توانید به سایت‌اش (Wordpress.org) مراجعه کنید. تمام دستورالعمل‌ها به زبان انگلیسی در این سایت موجود است. البته تیم وردپرس فارسی زحمت بسیاری کشیده‌اند و این نرم‌افزار و قسمت‌های اساسی دستورالعمل استفاده‌اش را به فارسی برگردانده‌اند.

تقریبا هر سایتی که بخواهید، می‌تواند با وردپرس ساخته شود. امروز، نزدیک به چهل درصد دنیای نت را وردپرس ساخته است.

Hootsuite

این ابزار، برای مدیریت کردن شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای دلخواه‌تان را با رعایت تقویم محتوا در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید، روی حساب‌ها نظارت کنید و حتی فضای شبکه‌ها را رصد کنید. این ابزار، مخصوص کسب و کار است. برای این که بتوانید زمان بیشتری برای مدیریت و کار داشته باشید و زمان‌تان برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی هدر نرود.

شما به عنوان کسی که مدیریت کسب و کار خودش را برعهده دارد، از حضورتان در شبکه‌های اجتماعی هدف مشخصی دارید. می‌خواهید کسب و کارتان را به مردم نشان بدهید، نظرات‌شان را راجع به بیزینس و محصولات‌تان بدانید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. «هوت‌سوییت» (Hootsuite) دقیقا ابزاری برای این کار است.

با استفاده از هوت‌سوییت، می‌توانید کامنت‌ها و پست‌هایی که راجع به کسب و کار شماست را یکجا ببینید. می‌توانید متوجه شوید که در کدام شبکه‌ها، افراد بیشتری جذب شده‌اند. همچنین، می‌توانید نرم‌فزار را تنظیم کنید تا طبق برنامه‌ی زمانی شما، محتوای مورد نظرتان را در شبکه‌های مختلف منتشر کند.

ابزارهای کسب و کار

Top Writers Review

این ابزار، بهترین نوشته‌های وب را به شما نشان می‌دهد. البته کاربردش می‌تواند چیزی فراتر از کپی کردن مطالب جذاب باشد.

زمانی که دست به تولید محتوا می‌زنیم (چه برای وبلاگ و چه برای شبکه‌های اجتماعی) بعد از مدتی به کمبود ایده می‌رسیم. مشکل دقیقا وقتی خودش را نشان می‌دهد که وقت انتشار پست می‌رسد و هرچه فکر می‌کنیم، به هیچ ایده‌ای نمی‌رسیم. در اینجاست که «Top Writers Review» به کارمان میاید.

با این ابزار، می‌توانیم برترین نوشته‌های وب را پیدا کنیم و از آن‌ها ایده بگیریم. شاید به نظرتان برسد که می‌توانید آن‌ها را کپی کنید و داخل وبلاگ خودتان بگذارید. ولی این کار نه از نظر گوگل درست است، نه از نظر اخلاق! پس پیشنهاد می‌کنیم که خودتان دست به قلم بشوید و نوشته‌های دیگران را با قلم خودتان بنویسید.

قرار نیست چرخ را دوباره خلق کنیم. چرخ هم مثل تمام ابزارهایی که بالاتر گفتیم، راهی برای ساده‌تر کردن زندگی ما است. این که برای هرکدام از کارها، چرخی جدید اختراع کنیم هم به صرفه نیست؛ دقیقا مثل ابزارهایی که در بالا آوردیم. آماده‌اند تا به ما کمک کنند؛ منطقی نیست که برای همان استفاده‌ها، ابزاری جدید بسازیم.

این نوشته بخش دومی هم خواهد داشت. با ما همراه باشید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com