0  |  2

چگونه "کانال های دسترسی به مشتریان" را در بوم ناب شناسایی کنیم؟

چگونه "کانال های دسترسی به مشتریان" را در بوم ناب شناسایی کنیم؟

براي ارائه محصول/خدمت به مشترياني كه شناسايي كرده‌ايد، يك يا چند كانال منطقي و قابل‌درك انتخاب كنيد.

مصرف‌كنندگان چطور با برند شما در تماس خواهند بود؟ آنها اولين بار از كجا در مورد شركت و محصولات و خدمات شما اطلاع كسب خواهند كرد؟ از طريق رسانه‌هاي اجتماعي؟ اگر بله، كدام رسانه ها؟ از طريق تبليغات؟ اگر بله، پیام های تبليغاتی كجا ارسال خواهند شد؟

كانال‌هايي كه براي برقراري ارتباط با مصرف‌كنندگان ايجاد مي‌شوند، اصطلاحا "نقاط تماس مشتريان با سازمان" ناميده مي‌َشوند، يعني نقاط يا مكان‌هايي كه كاربران با برند شما مواجه مي‌شوند. شناسايي مسيرهاي مصرف‌كنندگان خيلي مهم است، شما مي‌خواهيد مطمئن شويد كه كاربران بالقوه در دام پيشنهادات شما مي‌افتند و در هر مرحله از اين مسير، از خدمات شما راضي هستند.

مشتريان در سه دوره‌ي زماني با شركت شما در تماس خواهند بود. در هر يك از اين دوره‌ها روش‌هاي زيادي براي مواجهه‌ي كاربران با شما وجود خواهد داشت:

قبل از خريد:

آگهی های تبليغاتی در رسانه های مختلف

پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي

تبليغات دهان‌به‌دهان

در طول خريد:

وب‌سايت اصلي شرکت

گفتگو با اعضاي تيم يا فروشندگان

كاتالوگ‌ها

بعد از خريد:

پيام‌‌هاي تشكر

ايميل كردن آپديت‌ها در مورد ويژگي‌ها يا محصولات جديد

نظرسنجي براي دريافت بازخورد مشتريان

مراقب باشيد! موارد فوق به اين خاطر مطرح شدند كه در مورد كانال‌هاي احتمالي، جرقه‌هايي در ذهن شما ايجاد كنند،‌ با اين حال وقتي اين بخش را پر مي‌كنيد موارد خاص را مطرح كنيد. سايت‌هاي خاص رسانه‌هاي اجتماعي كدام‌ها هستند؟ كدام رويدادها؟

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com