0  |  0

بازنگری 10 ساله در نظام بانکی و بازار سرمایه

بازنگری 10 ساله در نظام بانکی و بازار سرمایه

فردین آقابزرگی - مدیرعامل کارگزاری بانک آینده - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص نامه اخیر رییس جمهوری برای رونق بازار سرمایه گفت: این نامه که سه هدف را برای بازار سرمایه در نظر گرفته است، مروری بر دستور کار کلی دولت در دو سال گذشته بوده و اندکی عجولانه است.

وی افزود: مباحث و الگوهای خوبی برای توسعه بخشی به بازار سرمایه و حوزه بانکی در این نامه عنوان شده است، اما در حقیقت مروری مجدد بر گفته‌ها و سازماندهی بهینه بازار سرمایه بوده و آنچه در این میان حائز اهمیت است نحوه اجرایی شدن آن است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با ذکر مثالی ادامه داد:به عنوان مثال در بند 3 این نامه بازگرداندن مطالبات غیر جاری و کاهش نسبت مطالبات غیر جاری به سطح استانداردهای قابل قبول بین المللی ذکر شده است که این هدف درستی است، اما اجرایی شدن آن بسیار مهم و زمان‌بر است.

این کارگزار بورس یادآور شد: همچنین بازنگری در قوانین و مقررات بازار سرمایه بارها مطرح شده و طرح مطالعاتی و دریافت اطلاعات خاص در این خصوص توسط معاون وزیر اقتصاد آغاز شده است تا این قوانین تا حدودی ساماندهی شود. بنابراین بازنگری در قوانین و مقررات از مباحث مهمی است اما عملیاتی شدن آن زمان‌بر است زیرا جزییات بسیار زیادی دارد که به برنامه‌ی اجرایی دقیقی نیازمند است.

آقابزرگی تاکید کرد: بنابراین باید راهکارهای اجرایی این دستور توسط دولت و وزارت اقتصاد تصویب شده و روی کاغذ آورده شود تا بتواند به مرحله‌ی اجرا در بیاید زیرا موارد عنوان شده در این نامه از مباحث تئوریک بوده و باید راهکارهای اجرایی و مفید آن با هماهنگی و یکپارچگی دولت و همکاری وزارتخانه‌ها ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد:نامه اخیر رئیس جمهوری به معاون اول خود برای رونق بخشی به اقتصاد یک شفاف سازی و مرور مجدد است که روش اجرا شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین دولت باید تابع شرایط موجود راهکارهای ویژه ای را در این زمینه تصویب کند، زیرا هر کدام از موارد مطرح شده در این نامه به بازنگری 10 ساله در نظام بانکی و بازار سرمایه نیاز دارد تا بتواند به مرجله اجرا درآید.

به گزارش ايسنا، رئيس جمهوري در نامه مهمي به معاون اول خود عنوان کرد که بايد با استفاده از ابزارهاي پيش بيني شده در قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقا نظام مالي کشور و با مشورت صاحبنظران برنامه جامع اصلاح نظام بانکي و توسعه بازار اوليه سرمايه و سامان بخشيدن به بدهي هاي دولت مشخص شود تا پس از هماهنگي به اطلاع عموم رسيده و اجرايي شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com