0  |  0

گشایش تازه برای تامین مالی از طریق بانک‌های خارجی

گشایش تازه برای تامین مالی از طریق بانک‌های خارجی

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان که در نمایشگاه بین‌المللی تهران انجام شد، گفت: 50 هزار واحد تولیدی در حوزه مبلمان کشور فعالیت می‌کنند که اغلب فعالیت‌ها به صورت سنتی است و تعداد اندکی از آنها به صورت کارخانه‌های نسبتا متوسط و بزرگ فعالند.

وی مبلمان را تلفیقی از هنر، صنعت، مهندسی و دکوراسیون داخلی دانست و افزود: با توجه به فضایی که در پیش رو است و بهبود روابط با کشورها امیدواریم صنعت‌‌گران و تولیدکنندگان در بحث صادرات فعال‌تر عمل کنند و این حوزه را رونق دهند.

نعمت‌زاده با تاکید براینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت قطعا از این مسئله پشتیبانی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تصور می‌کنیم با اصلاح سیاست‌های بین‌المللی بتوانیم برای سرمایه‌ گذاری‌ها عمده منابع را از خارج کشور جذب کنیم که به نقدینگی داخل کمک شود. همچنین بانک‌ها بتوانند با ارتباطی که با بانک‌های خارجی برقرار می‌‌کنند خطوط اعتباری لازم را بگیرند که حجم مبادلاتمان افزایش یابد.

وی در پاسخ به اینکه چه تسهیلاتی به فعالان این صنعت با توجه به کاهش نقدینگی حوزه تولید خواهید داد، گفت: کمبود نقدینگی به دلایل مختلف از جمله رکود، تورم داخلی، تغییر نرخ ارز و تحریم سبب شد که در حوزه واردات و صادرات با مشکلاتی مواجه شویم، البته برخی دوستان اقتصادی ما معتقدند اگر نقدینگی را افزایش دهیم مجددا تورم افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به این نکته هم اشاره کرد که با افزایش نقدینگی بخش تولید در میزان تورم تاثیرگذار نیست چون پول وارد چرخه اقتصادی شده و در گردش است.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی در بخش تولید و صادرات اظهار داشت: البته بانک‌ها سال گذشته 40 درصد تسهیلات بیشتری به بخش صنعت و معدن داده‌اند که کافی نیست و دولت در صدد افزایش سرمایه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات است.

به گزارش فارس، در ادامه سخنان نعمت‌زاده خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت حضور فرانسوی‌ها در صنایع ایران به ویژه خودرو از نعمت‌زاده سوال کرد که وی در این خصوص سکوت اختیار کرده و پاسخی نداد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com