0  |  0

جزئیات منابع و مصارف بانک‌ها

جزئیات منابع و مصارف بانک‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، حجم کل مانده سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها در پایان فروردین امسال بدون کسر سپرده قانونی با 19 درصد (132 هزار و 643 میلیارد تومان) افزایش به 833 هزار و 270 میلیارد تومان رسیده است.

از این میزان 94 هزار و 318 میلیارد تومان به عنوان سپرده قانونی از حساب بانک‌ها و موسسات اعتباری کسر و نزد بانک مرکزی قرار دارد. بنابراین مانده سپرده‌ها پس از کسر سپرده قانونی به 738 هزار و 952 میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها به رقم 675 هزار و 12 میلیارد تومان بالغ شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود 18 درصد (101 هزار و 848 میلیارد تومان) رشد داشته است.طبق این گزارش، نسبت سپرده به تسیهلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان فروردین ماه بدون کسر سپرده قانونی 81 درصد و پس از کسر سپرده قانونی 91.3 درصد است. در چند سال گذشته نسبت گویای بهبود تراز کل منابع و مصارف بانک‌ها است.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com