0  |  0

سقف تضمین سپرده برای هر سپرده‌گذار ۱۰۰ میلیون تومان

سقف تضمین سپرده برای هر سپرده‌گذار ۱۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی مصوبه هیات وزیران در خصوص‌ سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت را به شرح زیر اعلام کرد:

1- سقف تضمین برای هر سپرده گذار در هر یک از بانک ‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در صندوق ضمانت سپرده‌‌ها برای سال‌های 1393 و 1394 مبلغ یک میلیارد ریال تعیین می‌شود.

2- استفاده بانک‌ها و موسسات اعتباری از ظرفیت‌های قانونی صندوق ضمانت سپرده ها منوط به پرداخت کامل حق عضویت مقرر در مهلت‌های تعیین شده توسط صندوق است.

3- تشخیص موارد و مصادیق سپرده نزد بانک ها و موسسات اعتباری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین بانک مرکزی در این بخشنامه  با تاکید بر حسن اجرای ضوابط جاری و نظارت کافی در این خصوص، آورده است: بر اساس مفاد «آیین‌نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها»، مصوب هیئت وزیران، تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند در زمینه ارایه اطلاعات و آمار درخواستی صندوق ضمانت سپرده‌ها و پرداخت به موقع حق‌عضویت‌ها به آن صندوق، همکاری لازم را معمول دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com