0  |  0

طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه نیازمند تسهیلات بانکی است

طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه نیازمند تسهیلات بانکی است

حسین عباسی نیا در گفتگو با خبرنگار تسنیم در مشگین‌شهر، اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری نور سبلان در مشگین‌شهر با برخورداری از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده که هزینه تکمیل عملیات این مگاپروژه از عهده سرمایه‌گذار خارج بوده و نیازمند حمایت دولت و تسهیلات بانکی است.

وی با اشاره به این‌که پنج درصد از منطقه نمونه گردشگری نور سبلان با صرف 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی سرمایه‌گذار راه‌اندازی شده، گفت: پروژه‌های گردشگری بسیاری در مشگین‌شهر در حال احداث است که با توجه به حجم پروژه‌های در حال احداث، پروژه طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه بزرگترین‌ پروژه گردشگری شمال‌غرب کشور است که از نظر تأثیرگذاری بر کسب و کار و اقتصاد شهرستان مشگین‌شهر، بیشترین تأثیرگذاری را داشته و از این رو باید در اولویت حمایت دولت قرار بگیرد.

عباسی‌نیا افزود: در صورت عدم حمایت دولت و مسئولان، سرمایه‌گذار پروژه عظیم منطقه نمونه گردشگری نور سبلان قادر به ادامه روند عملیاتی پروژه نخواهد بود و عملا پروژه پل معلق به حالت تعلیق در می‌آید.

مدیر منطقه نمونه گردشگری نور سبلان اردبیل با توجه به سابقه درخشان سرمایه‌گذار این شرکت در مشگین‌شهر بیان کرد: پروژه عظیم و مسکونی مکان شهر ابرار در این شهرستان و به دنبال آن پروژه پل معلق بیانگر عملکرد مثبت و فعالانه این سرمایه‌گذار است که در این راستا جا دارد دولت و مقامات ارشد کشوری و استانی در جهت حمایت از پروژه‌های این سرمایه‌گذار اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اکثر سرمایه‌گذاران در مشگین‌شهر بومی هستند اما سرمایه‌گذار شرکت مکان شهر ابرار، از جغرافیای خارج از استان اردبیل به این شهرستان آمده و لذا حمایت از این سرمایه‌گذاران می‌تواند در جلب و جذب سرمایه‌گذار از کلانشهرها به مناطق محروم از جمله شهرستان مشگین‌شهر مفید و موثر واقع شود.

عباسی‌نیا با اشاره به اشتغال‌زایی پروژه پل معلق اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری نور سبلان در فصول گردشگری برای بیش از صد نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند و اکنون نیز با پایان یافتن فصل تابستان بیش از پنجاه نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که بنا به تایید مردم این منطقه، با راه‌اندازی پل معلق در این شهرستان رونق فضای کسب و کار و بهبود معیشتی مردم حاصل شده است.

مدیر پل معلق مشگین‌شهر با اشاره به بازدید مقامات ارشد کشوری از بزرگترین پل معلق خاورمیانه گفت: پل معلق مشگین‌شهر با 365 متر طول در نوع خود به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه محسوب می‌شود که به لحاظ بهره‌مندی از دانش بومی مهندسان و متخصصان مشگین‌شهری در سطح جهان شناخته شده و معرف استعدادهای مهندسان ایرانی در زمینه ساخت پل بوده که در صورت تکمیل صد در صد پروژه میزبان جمع کثیر مسافران داخلی و خارجی می‌شود.

مهم‌ترین حمایت دولت از سرمایه گذار بخش خصوصی ارائه تسهیلات بانکی است

وی تصریح کرد: مقامات ارشد کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهور، دبیر مناطق ازاد کشور و چندین وزیر در حین بازدید از پل معلق مشگین شهر ضمن ابراز خرسندی از توانمندی مهندسان ایرانی در سازه فنی پل اظهار داشتند که سازه فنی و دانش به کار رفته در ساخت این پل با توجه به شرایط ظالمانه تحریم بیانگر غرور ملی و معرف توان علمی دنشمندان و مهندسان داخلی به کشورهای خارجی است و همچنین همگی بر لزوم حمایت از سرمایه گذار تأکید داشتند.

عباس‌نیا بیان کرد: در راستای سیاست دولت یازدهم در حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی و ضرورت توسعه گردشگری در مناطق محروم و برخوردار از جاذبه های طبیعی و تاریخی، حمایت از سرمایه گذار می‌تواند در جذب دلار از توریست‌های خارجی نقش موثری داشته باشد که وزیر راه کشور نیز در بازدید از پل معلق به آن اشاراه داشت.

مدیربزرگترین پل معلق خاورمیانه مهم‌ترین حمایت دولت از سرمایه گذار بخش خصوصی را ارائه تسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: سرمایه گذار پل معلق مشگین شهر می‌تواند در صورت استفاده از تسهیلات بانکی، در روند تکمیل پروزه تسریع بخشیده و سبب رشد اشتغال، رونق کسب و کار و خروج رکود اقتصادی حاکم بر شهرستان شود.

وی با تشکر از حمایت‌های مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی گفت: با تمام جدیتی که سرمایه گذار برای رشد فیزیکی منطقه نمونه گردشگری نور سبلان دارد اما متأسفانه به علت نبود سرمایه و در صورت عدم ارائه تسهیلات بانکی از سوی دولت پروژه پل معلق به حالت تعلیق در می‌آید و این اتفاق به هیچ وجه برای مردم این شهرستان خوشایند نخواهد بود.

مدیر منطقه نمونه گردشگری نور سبلان بیان کرد: استقبال مردم و گردشگران در فصل تابستان از پل معلق بسیار عالی بود که امید می‌رود در صورت تکمیل پروزه و اضافه شدن مکان‌های گردشگری و تفریحی به این مجموعه روز به روز به آمار مسافران پل اضافه شود و خروجی آن در رفاه مردم و توسعه شهری و جذب گردشگر در این منطقه به خوبی دیده شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com