0  |  1

تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار خودرو

تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار خودرو

کاهش قیمت نفت خام یک قربانی جدید دارد و آن خودروهای کوچک و متوسط هستند. آمار فروش خودرو در آمریکا در ماه مارس مایوس‌کننده بوده و از رقم پیش‌بینی شده 17 میلیون و 400 هزار دستگاه به 16 میلیون و 600 هزار دستگاه تنزل کرده است. در شرایطی که فروش وانت‌های پیکاپ، اس یو وی‌ها و کراس‌اورها همگی مثبت بوده، فروش خودروهای کوچک، لوکس و متوسط کاهش یافته است. برایان جانسون تحلیلگر ارشد حوزه خودرو در موسسه سرمایه‌گذاری بارکلی گفت: بازار خودروهای سدان کوچک و متوسط به دردسر افتاده است. با مشاهده آمار فروش ماه گذشته شاهد رکود در بازار خودروها هستیم. وی افزود: قیمت پایین نفت واقعا باعث دوری مشتریان از خرید خودروهای کوچک و متوسط و رفتن آنها به سمت اس یو وی‌ها و وانت‌های سبک شده است. قیمت نفت از اواسط سال 2014 تاکنون بیش از 60 درصد کاهش یافته و هم‌اکنون حدود 37 دلار در بشکه معامله می‌شود. جانسون گفت: اعلام شرکت خودروسازی فیات مبنی‌بر تعدیل 1300 تن از نیروهای خود و حذف یک شیفت کاری در کارخانه سازنده خودروی سایز متوسط کرایسلر 200 نشانه دیگری از رکود فروش این خودروها است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com