0  |  0

فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کلید حل مشکل اشتغال است

فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کلید حل مشکل اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی در جریان بازدید از دو مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رهبری کرج و محل نمایشگاه دستاوردهای بانوان مراکز آموزشی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان البرز اظهار کرد: باید به سمتی پیش برویم که جویندگان کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته و با شرکت در دوره‌های فراگیری این مهارت‌ها بهتر و راحت‌تر بتوانند جذب محیط‌های کاری شوند.

وی بیان داشت: یکی از دلایل بیکاری و جذب سریع و آسان جویندگان کار در محیط‌های کار، عدم مهارت‌های کافی است، بنابراین این افراد با گذراندن این دوره‌ها بسیار راحت‌تر می‌تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف در کنار دروس تئوری می‌توانند به صورت علمی نیز با رشته خود آشنا شوند، ادامه داد: تنوع ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار زیاد است و خوشبختانه در این مسیر موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به نزدیک شدن روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای،‌ بیان داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش مهارت‌های جوانان یکی از نیازهای لازم و ضروری در جامعه به شمار می‌رود و باید این مراکز آموزشی را توسعه دهیم.

طهایی در بخشی دیگر از سخنان خود بر تعامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: تعامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باعث ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود.در ادامه این دیدار، استاندار البرز از محل نمایشگاه دستاوردهای بانوان مراکز آموزشی اداره‌کل بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی را در راستای حمایت از طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش مثبت ارزیابی کرد و بر استمرار و تداوم آن تاکید کرد.استاندار البرز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی مردم با آموزش‌های مهارتی محسوب شود.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com