0  |  0

خدمات تخصصی تبادل فناوری بین‌المللی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود

خدمات تخصصی تبادل فناوری بین‌المللی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود

علی‌مرتضی بی‌رنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: تبادل فناوری بین‌المللی شامل رصد فناوری، منبع‌یابی فناوری، ارزشگذاری فناوری، تامین مالی انتقال فناوری، مشاوره حقوقی و مذاکرات عقد قراردادهای انتقال فناوری و جذب فناوری به تازگی به فهرست خدمات معاونت امور بین‌الملل افزوده شده است.
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای استفاده از این حمایت که در قالب معرفی کارگزاران متخصص و تامین بخشی از هزینه خدمات صورت می‌گیرد، به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری مراجعه کنند.
بی‌رنگ، با اشاره به اینکه انتقال فناوری بین‌المللی یکی از روش‌های مهم دستیابی به فناوری‌های نوین خصوصا برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران است، افزود این روش عمدتا در خصوص فناوری‌هایی که هزینه و زمان توسعه درونزای آنها بالاست و همچنین امکان انتقال آن از خارج از کشور وجود دارد، قابل پیشنهاد است.
وی افزود: طبیعی است که در دل مفهوم انتقال فناوری، اکتساب توانمندی‌های مربوط به بهره‌برداری از فناوری نیز وجود دارد و منظور انتقال صرف تجهیزات، اطلاعات یا نرم‌افزارهای مربوطه نیست.
به گفته بی‌رنگ، هرچند که امروزه به سبب تنوع زیاد روش‌های انتقال فناوری و پیچیده شدن روش‌های همکاری شرکت‌ها با هم و از سوی دیگر توانمندی‌های نسبی کشورمان در برخی حوزه‌ها، تبادل فناوری یا همکاری فناوری عبارت مناسب‌تر و گویاتری از انتقال فناوری است، زیرا پوشش دهنده انواع همکاری‌ها و تبادلات دوطرفه است.
وی تصریح کرد: به تناسب اهمیت موضوع انتقال فناوری، مطالعه و ارزیابی آن خصوصا پیش از ورود به فرایند اجرایی همکاری با طرف خارجی و همچنین در مرحله انعقاد قرارداد و نهایتا در دوره اجرای قرارداد، نقش مهمی در موفقیت انتقال فناوری دارد و خدمات تعریف شده پوشش دهنده همه مراحل فوق به تناسب نیاز شرکت است.
معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: البته این خدمات مختص شرکت‌هایی است که درگیر فرایند انتقال یا همکاری فناوری خارجی هستند و تبادلات فناوری داخلی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.
لازم به ذکر است شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای استفاده از خدمات حمایت مذکور به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به آدرس اینترنتی ww.tesc.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 63103113-021 تماس حاصل بگیرند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com