0  |  0

اختصاص 300 میلیون دلار برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

اختصاص 300 میلیون دلار برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

رمضانعلی سبحانی فر در نشست بررسی مشکلات دانشگاه فناوری های نوین سبزوار افزود: امسال 60 هزار میلیارد ریال در اعتبارات وزارتخانه ها و شرکت های مختلف برای حمایت از بخش پژوهش و شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز توجه زیادی به استفاده از فناوری های نوین و توسعه این بخش شده است.
سبحانی فر گفت: برجام زمینه افزایش سرمایه گذاری خارجی و داخلی را در طرح های عمرانی و صنعتی کشور فراهم کرده است و این موضوع در رونق اشتغال دانش آموختگان تاثیر زیادی دارد.
وی اظهار کرد: برخی با منفی نگری از برنامه ها و دستاوردهای دولت یازدهم یاد می کنند، در حالی که دولت در تلاش برای افزایش رونق اقتصادی است و این افراد نقدهای غیر منصفانه می کنند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای جلوگیری از برداشت نفت و گاز توسط برخی کشورهای منطقه از میادین مشترک، قراردادهای نفتی را تنظیم و با شرکت های خارجی امضاء کرد.
وی گفت: هم اینک عربستان روزانه 500 هزار بشکه از چاه های مشترک نفت برداشت می کند و سهم ایران از این چاه ها تنها 38 هزار بشکه در روز است.
سبحانی فر اظهار کرد: انعقاد این قراردادها با شرکت های خارجی و افزایش استخراج و تولید نفت از چاه های مشترک بین ایران و عربستان از برکات برجام است که منتقدان باید به آن توجه کنند.
وی انعقاد قرارداد بین شرکت های خودروساز ایرانی و اروپایی را یادآور شد و گفت: بر اساس این قراردادها 75 درصد از قطعات خودرو در کشور ساخته می شود و 30 درصد محصول تولیدشده نیز به خارج از کشور صادر می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش زیادی از ناوگان هواپیمایی کشور در دوران تحریم فرسوده شد و امروز با تلاش دولت یازدهم هواپیماهای مسافربری نو از طریق طرح 'اجاره به شرط تملیک' وارد این ناوگان می شود.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230کیلومتری از غرب مشهد مقدس قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com