0  |  0

معاون وزیر تعاون: وضعیت کارآفرینی درمازندران مطلوب نیست

معاون وزیر تعاون: وضعیت کارآفرینی درمازندران مطلوب نیست

به گزارش ایرنا، حسن طایی روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: مازندران به لحاظ برخورداری از امکانات، زیرساخت ها و ظرفیت اشتغال درمیان استان های کشور وضعیت خوبی دارد ولی از این بسترها برای اشتغالزایی به خوبی استفاده نشده است.
وی ادامه داد: آمار بالای بیکاری از مشکلات همیشگی مازندران است درحالی که می توان با استفاده از ظرفیت های موجود و کارآفرینی، برای رفع این مشکل اقدام کرد. معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی از مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط خواست تا با تسهیل در امور اداری و ارائه تسهیلات بانکی، بخش خصوصی را در ایفای نقش کارآفرینی و اشتغالزایی یاری کنند.
وی رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را درگرو همکاری دو مجموعه کارگزاران اقتصادی و بازیگران اجتماعی دانست و ادامه داد: کارگزاران اقتصادی متشکل از بنگاه های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی و دولت می توانند در این زمینه نقش آفرینان خوبی باشند.
طایی از رسانه ها، احزاب و تشکل ها به عنوان بازیگران اجتماعی در زمینه کارآفرینی نام برد و گفت: هم افزایی این دو مجموعه می تواند در ساماندهی اوضاع اقتصادی و اشتغال جامعه تاثیر بگذارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هفت جریان تحول تاثیرگذار بر روند اشتغال است، گفت: ارائه آموزش متناسب با بازار کار ازسوی دانشگاه ها و مراکز علمی از جمله مسائل تاثیرگذار بر این روند است.وی از سرمایه گذاری به عنوان یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار بر روند اشتغال نام برد و ادامه داد: همگام بودن سیاست های اعتباری و تسهیلاتی با بخش خصوصی مولد می تواند در اشتغالزایی تاثیر بگذارد.
طایی بهبود محیط کسب و کار را به عنوان دیگر مولفه تاثیرگذار بر روند اشتغال نام برد و معتقد است ایران در این مولفه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا عقب است.وی به محیط امن سرمایه گذاری به عنوان دیگر مولفه تاثیرگذار اشتغال اشاره کرد و افزود: فراهم بودن زیرساخت های لازم همچون آب ، برق ، گاز و راه ها بستر برای این سرمایه گذاری را فراهم می کند .
معاون وزیر تعاون ، کار ور فاه اجتماعی از بازاریابی، نیروهای خلاق و نوآور، نظام اداری کارآمد و تسهیل گر را به عنوان دیگر مولفه های تاثیرگذار بر روند اشتغال یاد کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن این مولفه ها بستر خوبی برای کارآفرینی و اشتغالزایی ایجاد شود. وی از بخش خصوصی به عنوان مجموعه اثربخش در ایجاد اشتغال و کارآفرینی نام برد و ادامه داد: اشتغال هفت میلیون نفراز جمعیت 12 میلیونی شاغلان کشور در بخش های خصوصی نشان دهنده ظرفیت بالای این بخش در ایجاد اشتغال است.
دراین مراسم از زحمات بیش از سه سال علی بابایی کارنامه به عنوان مدیر اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی مازندران قدردانی و کامران اصغری به این سمت منصوب شد

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com