0  |  0

ایجاد فضای کارآفرینی مستلزم برقراری پیوند بین صاحبان ایده با صاحبان سرمایه و صنعت است

ایجاد فضای کارآفرینی مستلزم برقراری پیوند بین صاحبان ایده با صاحبان سرمایه و صنعت است

دکتر مریم اسلام‌پناه؛ رییس بنیاد نخبگان کرمانشاه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برگزاری رویداد کارآفرینی «اینوتک»، گفت: این رویداد با همکاری دانشگاه علوم‌‎پزشکی کرمانشاه و بنیاد نخبگان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، دانشگاهی تیپ یک است، افزود: نیروهای توانمندی به لحاظ ایده‌پردازی و کارآفرینی در این دانشگاه حضور دارند که سعی می‌شود با برگزاری رویداد اینوتک بستر لازم برای ورود آنان به عرصه کارآفرینی فراهم شود.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه اینوتک با رویکرد ایده‌پردازی، نوآوری، توانمندسازی و نهادینه‌کردن فرهنگ کارگروهی برگزار خواهد شد، ادامه داد: دراین رویداد علاوه بر دعوت از مسئولان و صاحب نظران حوزه علوم‌پزشکی، تلاش می‌شود با دعوت از صاحبان سرمایه، صنعتگران، مدیران شهرک‌های صنعتی و مراکز کارآفرینی کل کشور و خاصه استان‌های غربی، ارتباط مناسبی بین ایده‌پردازان و تولیدکنندگان برقرار شود. بنیاد ملی نخبگان معتقد است ایجاد فضای کارآفرینی مستلزم برقراری پیوند بین صاحبان ایده و صاحبان سرمایه و صنعت است.

وی در ادامه نحوه حضور بنیاد نخبگان کرمانشاه در این رویداد اشاره و تصریح کرد: این بنیاد هم در مرحله طراحی و هم اجرا و هم نظارت با هماهنگی معاونت علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و بنیاد ملی نخبگان و همچنین تعامل با استانداری کرمانشاه، حضور فعالی دارد و بنیادهای نخبگان استانی می‌توانند نقش مهمی در هماهنگ‌کردن دیگر نهادها و دستگا‌ه‌های ‌استان در حوزه حمایت از نخبگان ایفا کنند.

رییس بنیاد نخبگان کرمانشاه توانمندسازی مستعدان‌برتر در حوزه کارآفرینی را دلیل مشارکت بنیاد نخبگان کرمانشاه در این رویداد عنوان کرد و افزود: فراهم نبودن زمینه مناسب برای ورود به عرصه کارآفرینی، بیشترین چالش را در اشتغال‌ نخبگان و صاحبان ایده بوجود آورده است. بسیاری از صاحبان ایده با اصول بازاریابی آشنا نیستند و برخی نیز در مدیریتِ تولید توانایی لازم را ندارند.

اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: موفقیت در کارآفرینی یک فرآیند است. اگر حلقه‌ای در این فرآیند وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، در روند حرکتی خلل ایجاد خواهد شد. بنیاد ملی نخبگان و به تبع آن، بنیادهای نخبگان استانی به عنوان نهادی فرادستگاهی و نظارتی با پرهیز از تصدی‌گری در امور اجرایی، هماهنگ‌کننده و ناظر اقدامات انجام شده در حوزه کارآفرینی در دایره اجتماع نخبگانی هستند.

وی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم (دانشگاه کارآفرین) و شفاف‌سازی شرایط اقتصادی کشور را از اهداف اینوتک دانست، با اشاره به لزوم تقویت روحیه کار گروهی، گفت: متاسفانه روحیه کارگروهی آنگونه که شایسته است در جامعه امروز ما وجود ندارد. به همین دلیل اینوتک تلاش می‌کند ضمن بکارگیری تخصص‌ها و مهارت‌های هر فرد، آنها را در یک مسیر مشخص و منظم سوق دهد تا ضمن حصول بهترین نتیجه ممکن، روحیه کارگروهی نیز تقویت شود.

رییس بنیاد نخبگان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شرکت در این رویداد برای تمام دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با علوم‌پزشکی مانند داروسازی و تغذیه امکان‌پذیر است، اظهار داشت: گرچه به دلیل جامعه هدفی که بنیاد ملی نخبگان دارد، در این رویداد تأکید بیشتری بر حضور نخبگان و مستعدان‌برتر است اما حضور تمام فعالان، دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور بلامانع است چراکه ممکن است فردی صاحب ایده و تفکر خلاقانه باشد اما تاکنون نتوانسته باشد از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کند.

اسلا‌م‌پناه با اشاره به نحوه داوری‌ها در اینوتک، گفت: در مرحله اول که ارزیابی نام دارد تمام ایده‌های ارسالی به داوران ارائه می‌شود. پس از بررسی‌های اولیه ایده‌های برگزیده وارد گردونه رقابت می‌شوند. داوران با حضور در این مرحله و نظارت بر نحوه اجرای ایده‌ها، در نهایت برگزیدگان را انتخاب خواهند کرد. این افراد در پایان اینوتک به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران برای همکاری و عقد قرارداد معرفی خواهند شد.

وی در پایان به لزوم نوآوری در طراحی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی نخبگان و مستعدان‌برتر، اشاره کرد و : معاونت علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و بنیاد ملی نخبگان را مرکز ثقل ایده‌پردازی در کشور دانست.

بر اساس این گزارش، نخستین رویداد ملی کارآفرینی در حوزه سلامت «اینوتک» دهم لغایت چهاردهم شهریورماه با حضور مسئولین وزارت بهداشت، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد نخبگان کرمانشاه، جمعی از نخبگان کشوری و کارآفرینان موفق، سرمایه‌گذاران داخلی و صاحبان صنایع در کرمانشاه برگزار خواهد شد.لازم به ذکر است ثبت‌نام به دو صورت گروهی و انفرادی در دو قالب ایده‌پردازی و کارگاه‌های آموزشی انجام می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com