0  |  0

برقراری ارتباط تضمینی با مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان

برقراری ارتباط تضمینی با مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان در نشستی با اشاره به برگزاری همایش استانی تکریم از کارفرمایان استان سمنان، هدف از تجلیل از کارفرمایان نمونه را الگوی قرارگیری این تولیدکنندگان برای جوانان دانست و اظهار داشت: عمده جوانان به دنبال مشاغل مزدبگیری هستند و دولت به دنبال کوچک کردن خود و واگذاری امور به بخش خصوصی است که این امر برای جوانان محدودیت ایجاد می‌کند.وی افزود: با توافق انجام‌شده در مجامع بین‌المللی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، زمینه‌های ورود سرمایه‌گذاری به کشور فراهم ‌شده که این فرصتی برای جوانان است.

غنیان از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه سمنان خبر داد و تصریح کرد: به‌منظور برقراری ارتباط بین کسب و کار و تحصیل، تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها به امضا رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: همچنین ارتباط تضمینی با مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان برقرار شده است و همه عوامل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان استان باید تلاش کنند تا شرایط برای جوانان به سمت کسب ‌و کار روشن شود.

وی از انتخاب 6 تعاونی، یک اتحادیه و سه کارآفرین برتر در دهمین همایش استانی تکریم کارآفرینان استان خبر داد و خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها، اتحادیه و کارآفرینان بر اساس فرایند ملی و توسط سایتی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه ‌شده است و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها با روش خوداظهاری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: گروه داوری را اساتید دانشگاه‌ها، صاحب‌نظران و کارشناسان تشکیل می‌دهند و بر اساس معیارهای مشخص ‌شده توسعه منطقه‌ای، اشتغال‌زایی، ارزآوری و خدمات‌رسانی، نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان و آینده‌نگری و با بازدید از مراکز تولیدی کارآفرینان برتر را معرفی کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از ثبت‌نام 130 تعاونی و 357 کارآفرین در این همایش استانی خبر داد و گفت: تعاونی‌های برتر باید سه سال فعالیت ثابت داشته و کارآفرینان نیز هفت سال نباید از مدت فعالیتشان گذشته باشد.

غنیان افزود: تولیدکنندگان نباید برای فروش کالاهای تولیدی خود با مشکل روبه‌رو شوند؛ برای این منظور نمایشگاه‌های دائمی و موقتی فروش محصولات تولیدکنندگان استان باید فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از صادرات 13 میلیون دلاری تعاون‌گران استان در سال 93 خبر داد و بیان کرد: در 6 ماه گذشته سال 94 نیز تعاون‌گران استان، سه میلیون دلار صادرات داشته‌اند.وی گفت: هم‌اکنون در استان سمنان، یک هزار و 200 تعاونی فعال مشغول فعالیت هستند که برای 23 هزار و 585 نفر اشتغال‌زایی به‌ عمل ‌آمده است.

غنیان در پایان با اشاره به اینکه هدایایی برای کارآفرینان نمونه استان از محل تولیدات استانی تهیه ‌شده است، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در مراسم و همایش‌های خود می‌توانند از تولیدات تولیدکنندگان استان به‌منظور توانمندسازی آنها استفاده کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com