0  |  0

تلاش دولت برای هدایت شرکتهای فناور به سمت فرهنگ کارآفرینی

تلاش دولت برای هدایت شرکتهای فناور به سمت فرهنگ کارآفرینی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند، گفت: هدف دولت سوق دادن این شرکت‌های فناور به سمت صادرات است.
سورنا ستاری امروز، 22 آبان ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان فروش واحدهای فناور کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: این شرکت‌ها در سال گذشته توانستند حدود ۴۵۰ میلیون دلار از فروش خود را صادرات داشته باشند.
وی با بیان اینکه هدف دولت سوق دادن شرکت‌های فناور به سمت صادرات است، گفت: در برنامه‌ریزی این معاونت برای صادرات محصولات این شرکت‌ها در دو سال آینده یک میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.
ستاری اعلام کرد: صادرات این محصولات در بخش آی‌.تی قابل سنجش نیست، اما تمام آمارها و داده‌های اطلاعاتی در زمینه محصولات مختلف از جمله داروها و قطعات فناورانه است.
معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: مهمترین هدف دولت با توجه به دانش و استعداد این شرکت‌ها سوق دادن این پتانسیل‌ها به سمت فرهنگ کارآفرینی است.
وی در خصوص توانمندی‌های استان کردستان هم یادآور شد: نیروهای استان نیروهایی جدی و پیگیری هستند که با کمترین امکانات در حال دستیابی به بیشترین سود هستند.
بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور افتتاح مرکز نوآوری سنندج و برای بازدید از پیشرفت طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه و رفع مشکلات پیش‌روی فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان به استان کردستان سفر کرده است.
بازدید از مرکز نوآوری پارک کردستان و شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی استان نیز از برنامه‌های این سفر است.
ستاری در این سفر یک روزه پس از بازدید از دانشگاه استان کردستان (سنندج)، مرکز نوآوری این دانشگاه و ساختمان دفتر بنیاد نخبگان استان را نیز افتتاح می‌کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com