0  |  0

لزوم سرعت بخشیدن به چرخش مالی شرکت‌های دانش بنیان

لزوم سرعت بخشیدن به چرخش مالی شرکت‌های دانش بنیان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شرکت های فناور و دانش بنیان ظرفیت تولید محصولات و مواد سلامت محور را دارا هستند و حمایت از این شرکت ها راهکاری مناسب در دستیابی به خود کفایی به شمار می رود.
 دکتر محسن تفقدی در نشست با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در راستای دستیابی به اهداف دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین هماهنگی و مشارکت مناسبی میان معاونت های دانشگاه شکل گرفته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر حمایت های مناسبی به منظور تقویت شرکت های دانش بنیان و تامین نیازهای مالی و زیر ساختی در مراکز رشد و دانشکده های دانشگاه شکل گرفته است که این امر موجب تولید محصولات و داروهای متعددی نیز شده است.
وی اجرای تمامی مراحل ثبت و صدور مجوزهای شرکت های دانش بنیان و فناور در وزارت بهداشت را یک ویژگی منحصر به فرد نسبت به وزارت علوم دانست و گفت: با تشکیل شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی می‌توان ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی، در راستای تامین نیازهای کشور و خودکفایی در تولید داروها و تجهیزات پزشکی گام برداشت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به منظور تسهیل در اعطای مجوزهای مورد نیاز شرکت‌های فناور، کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده است، بر ایجاد این کارگروه در دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری های مناسبی در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی در شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است و برای حمایت از فروش محصولات این شرکت ها باید یک هماهنگی میان معاونت های دانشگاه بیش از پیش ایجاد شود.
تفقدی سرعت بخشیدن چرخش مالی شرکت های دانش بنیان در زمان فروش محصولات را از نکات ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی معاونت ها بتوان از ظرفیت های مناسبی که در حوزه های مختلف بالین، پایه و داروسازی در دانشگاه شکل گرفته است، بهره مند شد.
بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ادامه این نشست جمعی از اعضای هیات علمی فعال در شرکت های دانش بنیان و مدیران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه تسهیل در صدور مجوزها و افزایش فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان پرداختند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com