0  |  0

کارآفرینی و سرمایه گذاری ۲ مقوله جدا از هم هستند

کارآفرینی و سرمایه گذاری ۲ مقوله جدا از هم هستند

استاندار قزوین گفت: کارآفرینی و سرمایه گذاری ۲ موضوع جدا از هم هستند در حالی که بسیاری در کشور برای آنها تفاوت قائل نیستند که این موضوع موجب کم توجهی به حوزه نخست شده است.
 عبدالمحمد زاهدی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه کارآفرینی این موضوع با سرمایه‌گذاری اشتباه گرفته شده تا جایی که ما همواره از سرمایه‌گذار به عنوان کارآفرین یاد می‌کنیم و در مناسبت‌های مختلف نیز از آن تجلیل به عمل می آوریم.
وی با بیان اینکه موضوع کارآفرینی و سرمایه‌گذاری ۲ مولفه جدا از هم هستند، تصریح کرد: باید پذیرفت که یک سرمایه‌گذار به طور حتم نمی تواند کارآفرین باشد اما کارآفرین می‌تواند سرمایه گذار باشد یا نباشد.
 به گفته وی، تحلیل نادرست از این موضوع باعث شده تا ما از اصل موضوع کارآفرینی غافل بمانیم.
استاندار قزوین به حوزه تامین مالی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت اشاره و یادآور شد: متاسفانه ما هنوز برای درمان همه دردهایمان تنها به یک نسخه اکتفا می‌کنیم در حالی که در بازار امروز برای هر دردی یک درمان تجویز می‌شود و در حوزه تامین مالی نیز روش‌های متعددی ابداع شده است.
 زاهدی موضوع مالکیت شخصی را مسئله ای مهم در فرهنگ ایرانیان دانست و افزود: به همین خاطر است که در بسیاری از موارد برای حفظ این نوع مالکیت به مالکیت عمومی روی می‌آوریم تا جایی که این مسئله به کنکاش زیادی احتیاج دارد.
این مسئول، برپایی نمایشگاه هایی نظیر رفع نیازهای فناورانه را گامی مهم در راستای تقویت بنیه داخلی واحدهای تولیدی دانست و گفت: در چنین مکان هایی هست که می توان ضمن استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی گام‌های اساسی و مهمی را در راستای رونق تولید در تمامی عرصه‌ها بر داریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com