0  |  1

۵ هزار نفر در استان تهران تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند

۵ هزار نفر در استان تهران تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند

سعید دهقان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مشاغل خانگی اختصاص یافته، افزود: طرح‌های مشاغل خانگی شامل چهار هزار و ۳۴۹ طرح مستقل و ۷۸ طرح پشتیبان بوده است.
وی ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۴۲۷ طرح پرداختی، ۶۴۹ طرح مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ۲۰۴ مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، ۳۱۵۴ مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۲۲۳ مربوط به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۱۵۹ طرح مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۳۸ طرح مربوط به اداره کل بهزیستی استان تهران است.
دهقان با بیان اینکه سال گذشته تا سقف ۲۰ میلیون تومان و امسال تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های مستقل و ۱۰۰ میلیون تومان به طرح‌های پشتیبان از طریق اعتبارات منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله داده می‌شود، تصریح کرد: این تسهیلات به کارمندان دولت تعلق نمی‌گیرد.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشاغل یا کسب و کار خانگی به آن دسته از فعالیت هایی گفته می‌شود که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.
دهقان افزود: قابلیت انجام ۳۳۰ حرفه در منزل وجود دارد و لیست این مشاغل در سامانه" مشاغل خانگی" موجود است و مسئولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ارشاد اسلامی به اتفاق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی صدور مجوز مشاغل خانگی هستند، کلیه این امور از طریق سامانه مشاغل خانگی بدون حضور متقاضی انجام می‌شود.
وی گلیم بافی، قالیبافی، بسته بندی سبزیجات خشک، تولید شیرینی و ترشی، ویراستاری، بافته‌های داری و غیر داری، آبگینه، روزنامه نگاری، سردبیری نشریات ادواری، صفحه آرایی، دبیری گروه (نشریات ادواری به استثناء روزنامه و هفته نامه)، گرافیک کامپیوتری(هنرهای تجسمی)، گرافیک مطبوعاتی، طراح جلدکتاب، محصول‌های‌ چاپی و غیرکتاب، مدیر بازرگانی (نشریات ادواری بالاتر از هفته نامه)، صحافی دستی، طراحی و دوخت انواع لباس و مد، تحقیق و پژوهش، فعالیت‌های امور تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، فعالیت‌های امور تولیدات دامی نظیر پرورش اردک گوشتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، سفالگری سنتی (دستی)، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، سفالگری سنتی (دستی)، صنایع دستی چوبی و حصیری، کاشی سنتی، سفال و سرامیک و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را از جمله مشاغلی عنوان کرد که شامل دریافت تسهیلات هستند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com