0  |  0

تولید محتوای دیجیتال راهکاری برای آموزش در دوران شیوع کرونا

تولید محتوای دیجیتال راهکاری برای آموزش در دوران شیوع کرونا

نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت درپی تصمیم برخی دانشگاه‌ها و مدارس برای آموزش غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آمادگی ارتباط رسانی به این خدمات را دارد.
سجاد بنابی از آمادگی شبکه ارتباطی کشور برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: زیرساختهای ارتباطی کشور آماده ارائه خدمات به دانشگاه‌ها و مدارس برای ایجاد کلاس درس غیرحضوری است.
وی گفت: هم اکنون دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی کشور از شبکه ملی اطلاعات سرویس می‌گیرند؛ البته متولی شبکه علمی کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت نیست و اپراتور شبکه علمی به صورت مستقل به مجموعه شبکه دانشگاه‌ها سرویس می‌دهد و شرکت ارتباطات زیرساخت، تنها متولی برقراری زیرساخت‌های مدنظر است.
بنابی خاطرنشان کرد: هم اکنون زیرساخت پهنای باند و فیبرنوری مورد نیاز در اختیار تمامی دانشگاه‌ها قرار دارد و مشکلی از این بابت گزارش نشده است؛ در همین حال شبکه مدارس نیز که از طریق شبکه رشد به هم متصل هستند، مشکلی از بابت زیرساخت‌های ارتباطی ندارند.
وی با اشاره به تصمیم برخی مدارس و دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری گفت: هم اکنون مشکل زیرساخت ارتباطی در دانشگاه‌ها و مدارس وجود ندارد و موضوع اصلی برای برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری، داشتن محتوا و پلتفرم آموزشی در هر رشته و درس است که باید توسط دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای مدارس آماده شود.
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: هرگونه درخواست برای ارائه خدمات زیرساختی به دانشگاه‌ها و مدارس قابل انجام است و شبکه ملی اطلاعات قابلیت ارائه تمامی زیرساختهای ارتباطی را برای خدمات رسانی در برقراری ارتباطات غیرحضوری دارد. اما در این موارد، موضوع اصلی به لایه خدمات دسترسی در شبکه باز می‌گردد که مدارس و دانشگاه‌ها باید از اپراتورها درخواست خدمات کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com