0  |  2

چگونه می توانید کارآفرين موفق حوزه پزشکی باشید؟

چگونه می توانید کارآفرين موفق حوزه پزشکی باشید؟

با افزایش نگرانی ها درباره مشکلات سیستم های مراقبت سلامت و تاکید بر نقش کارآفرینی در راستای دست یابی به اقتصادی توسعه یافته، کارآفرینی پزشکی می تواند تضمین کننده ی بهترین نتایج در هر دو زمینه باشد. این حرفه امروزه محبوبیت فوق العاده ای کسب کرده است و افراد بسیاری به کارآفرینی پزشکی روی آورده اند.

در حالی که جامعه نیاز به تشویق رشد این بخش دارد، ضروری است که کارآفرینان پزشکی، بدون طرح کسب و کار و هدف مشخص، به سرعت وارد این بخش نشده و به دنبال برند سازی نباشند.

یک کارآفرین پزشکی، مانند هر کارآفرین دیگری با مسائل و مشکلات زیادی در زمینه برند سازی مواجه است. به عنوان مثال مشکلات اقتصادی و موانع سرمایه گذاری، تاسیسات اداری گسترده، رعایت مقررات شرکت ها و دولت، رقابت تحت قالب شرکت های چند ملیتی و سایر چالش ها.

به منظور حفظ جایگاه موفق در عرصه ی کارآفرینی پزشکی، عوامل مشخصی وجود دارد که باید آنها را به خاطر سپرد:

1. از طریق تحقیقات بازار نیازها را شناسایی کنید:

قبل از هرگونه عملکرد خارجی، کارآفرینان پزشکی باید نیازهای بازار را ارزیابی کرده و روی آن ها هدف گذاری کنند. تحقیقات گسترده در مورد بازار و مطالعه ای عمیق از تخصص های مختلف در امر مراقبت های سلامت، نکته کلیدی در مرحله شروع است.

با تجزیه و تحلیل تقاضای محلی برای انواع محصولات و خدمات بهداشتی، کارآفرینان می توانند زمینه های مناسبی را در دامنه وسیع مراقبت های سلامت انتخاب کنند. هم چنین آن ها می توانند با استفاده از تحقیقات مداوم، یک زمینه ی مناسب که در بازار به آن بی توجهی شده را کشف کرده و حتی استانداردها را در یک بازار رقابتی حفظ کنند.

کارآفرینان پزشکی موفق، کسانی هستند که نیاز بازار را درک کرده و می توانند با ایجاد ارتباطات بهتر با مشتریان، شکاف های موجود در ارایه خدمات مراقبت سلامت را پر کنند.

برای مثال، تاسیس یک مرکز پزشکی عمومی جدید در شهری که در حال حاضر دارای چند بیمارستان مشهور و مجهز است، ایده خوبی به نظر نمی رسد.

راه بهتر این است که به دنبال مناطقی باشید که فاقد سرویس های مراقبت سلامت با کیفیت هستند و به آنها راه حل های با کیفیت درمانی را ارائه دهید. این امر صرفا برای موفقیت مالی سرمایه گذاری شما نیست، بلکه باعث می شود برند شما از نظر اجتماعی نیز به جایگاه بهتری دست یابد.

2.سرمایه گذاران مناسب انتخاب کنید:

هیچ کس نمی تواند نقش سرمایه گذار را در تجربه ی کارآفرینی نادیده بگیرد. همانگونه که پیدا کردن سرمایه گذار مناسب برای بحث کارآفرینی در هر زمینه ای، چالشی سخت محسوب می شود، یک استارت آپ سلامت نیز با چالش های مشابهی روبرو خواهد شد.

ضروری است که بتوانید کسی را پیدا کنید که دیدگاه مشترکی با شما داشته باشد، این مسئله نه تنها برای سودآوری، بلکه برای پیشرفت در علم پزشکی نیز مهم است. عدم تفاهم با سرمایه گذار از منظر اهداف و ارزش ها ممکن است در دراز مدت باعث ایجاد چالش های اساسی شود. هم چنین پیدا کردن شخصی که دارای دانشی دست اول در زمینه ی پزشکی مورد نظر شماست، یک امتیاز بیشتر محسوب می شود. با این حال حتی در صورتی که مهارت پزشکی یک شخص کافی نباشد، در صورتی که این فرد دارای بینش تجاری نسبت به اقتصاد سلامت باشد، برای تضمین رشد بلند مدت و بقای کسب و کار به او نیاز دارید.

داشتن شبکه ای قدرتمند، ارتباط با شرکت های پزشکی و دانشگاهی و مجهز بودن به تحقیقات بازار و دانش در مورد هنجارها و فرصت های این صنعت، در جذب سرمایه گذاران مرتبط با زمینه ی کاری شما، بسیار کمک کننده خواهد بود. یک سرمایه گذار نامی حتی می تواند به تایید اعتبار شما کمک کرده و باعث ارتقای برند شما شود.

3. بین مسئولیت اجتماعی و سودآوری تعادل برقرار کنید:

یکی از مهمترین معضلات اخلاقی که کارآفرین پزشکی با آن روبرو است، لزوم ایجاد کسب و کاری سودآور حین اجرای مسئولیت اجتماعی خود در حوزه سلامت جامعه است. امروزه مسئله ی مهم در مراقبت های پزشکی، کمبود امکانات درمان و خدمات درمانی مناسب به ویژه برای افرادی با سطح درآمد پایین و گسترش شکاف روستایی- شهری است.

کارآفرینان حتی اگر مسئولیت کلینیک های رایگان را نیز به عهده بگیرند، قادر به پر کردن شکاف های اجتماعی در زمینه سلامت نخواهند بود، با این حال ارتباط با سازمان های مردم نهاد و کار داوطلبانه منظم توسط کارمندان در اردوگاه های روستایی می تواند به انجام مسئولیت اجتماعی آن ها کمک کند.

برای آن دسته از افرادی که به دنبال ارائه خدمات نسبتا مناسب در بخش خصوصی هستند، اثربخشی هزینه برای اطمینان از سودآوری ضروری است. سرمایه گذاری در بخش تحقیقات سلامت برای کمک به دولت در ایجاد اقدامات پیشگیرانه و درمانی در مباحث مهم بهداشتی نیز یک اقدام مهم برای ایجاد کارآفرینی اجتماعی فردی است.

چگونه می توانید کارآفرین موفق حوزه ی پزشکی باشید؟

4. نوآوری داشته باشید:

نوآوری کلید هرگونه سرمایه گذاری موفق در کارآفرینی است. کارآفرینان پزشکی باید با ایجاد تغییرات تکنولوژیک در مراقبت های بهداشتی پیشرو بوده و همواره جلوتر از روند بازار حرکت کنند.

قدرت فناوری می تواند در هر زمینه ای استفاده شود، از سوابق درمانی الکتریکی، پزشکی از راه دور و کمپین های بازاریابی دیجیتال گرفته تا پیشرفت در فناوری پزشکی برای تقویت روش های درمان بیماران، تجهیزات پزشکی و روش های جراحی.

می توان با پرسیدن سوالات ساده در مورد چگونگی بهبود خدمات و به دست آوردن مزیت های رقابتی از طریق نوآوری خلاق، نیازهای خفته یا نادیده گرفته شده ی جامعه را کشف کرد.

5. محدودیت های موجود را شناسایی کنید:

ممکن است ارتقای نام تجاری با استفاده از یک سرویس سودآور وسوسه انگیز باشد، اما عدم دانش کافی نسبت این نوع خدمات می تواند مانعی بر سر راه شما باشد، میزان توانایی تیم مشاوران پزشکی خود را همواره در ذهن داشته باشید و محدودیت های خود را بدانید.

اگر تیم شما در حوزه ی مراقبت های اولیه فعالیت دارد، در این صورت حرکت به سمت حوزه های تخصصی، بدون داشتن نیروی انسانی مناسب و آموزش دیده، به ضرر موفقیت شما خواهد بود. جریان مداوم بازخورد از سوی مشتریان می تواند مشخص کننده ی زمینه های بهبود در برند شما باشد.

6. از حرکت با نقاط قوت خود نترسید!

جاه طلبی چیزی است که باعث موفقیت کارآفرین می شود. هر کارآفرین پزشکی باید اهداف خاص خود و صنعت سلامت را مشخص کرده و برای کمک به دستیابی به آنها، از نقاط قوت خود بهره گیرد. این موارد می تواند از تحقیق و توسعه در زمینه ی درمان بیماری های مزمن آغاز شود و تا افزایش خدمت رسانی به مشتریان رشد یابد و حتی به یک انقلاب دیجیتالی در پزشکی منجر شود.

در پایان، همواره به یاد داشته باشید که کمی رقابت سالم همیشه برای جامعه مفید خواهد بود، به خصوص زمانی که به نجات جان انسان ها منجر شود.

مترجم عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com