0  |  0

کشف آسیب پذیری خطرناک در اینستاگرام/ جاسوسی از کاربران

کشف آسیب پذیری خطرناک در اینستاگرام/ جاسوسی از کاربران

محققان شرکت Check Point ‫آسیب‌پذیری خطرناکی را در نسخه اندروید و iOS برنامه‌کاربردی اینستاگرام شناسایی کرده‌اند که امکان اجرای کد از راه دور را برای هکرها از طریق یک فایل تصویری مخرب فراهم می‌آورد.
برای به دست گرفتن کنترل اینستاگرام در گوشی کاربران کافی است هکر تصویری مخرب را از طریق ایمیل، واتس‌اپ، پیامک یا دیگر روش‌ها ارسال کند. بعد از ذخیره تصویر در گوشی، کد مخرب پنهان شده در تصویر با اجرای برنامه‌کاربردی اینستاگرام فعال می‌شود. به محض اکسپلویت آسیب‌پذیری، هکر کنترل کامل اینستاگرام قربانی را در دست می‌گیرد. برای نمونه می‌تواند پست جدیدی ارسال کرده یا پستی را پاک کند.
به علاوه از آنجایی که اینستاگرام حق دسترسی به برخی از قابلیت‌های گوشی را نیز دارد، هکر می‌تواند با اکسپلویت این آسیب‌پذیری به موقعیت مکانی و به فایل‌های ذخیره شده در دستگاه قربانی دسترسی یابد، لیست مخاطبین او را جستجو کند، دوربین گوشی را روشن کند. همچنین هکر می‌تواند برنامه اینستاگرام را مختل کند و از ورود کاربر به اینستاگرام تا زمان حذف و نصب مجدد جلوگیری کند.
ریشه این آسیب‌پذیری استفاده از برنامه شخص سوم با نام MozJPEG برای پردازش تصاویر است. یک دستور آسیب‌پذیر در این برنامه به مهاجم اجازه می‌دهد که حافظه اختصاص داده شده به تصویر را دستکاری کرده و کد مخرب مورد نظر خود را اجرا کند.
Check Point قبل از انتشار خبر به صورت عمومی آسیب‌پذیری را به شرکت فیسبوک (فیسبوک اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ خریده است.) اعلام کرده است تا زمان کافی برای رفع آسیب‌پذیری وجود داشته باشد. فیسبوک به سرعت وصله‌ای برای آسیب‌پذیری ارائه کرد. در نتیجه اگر اینستاگرام شما به روزرسانی شده است، نباید نگران این آسیب‌پذیری باشید.
مرکز ماهر به کاربران توصیه کرده است که برنامه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com