0  |  0

کارآفرین ۳۷ ساله به مدار زمین سفر می کند

کارآفرین ۳۷ ساله به مدار زمین سفر می کند

جارد ایزاکمن یک میلیاردر و کارآفرین حوزه فناوری تصمیم دارد همراه اسپیس ایکس به مدار زمین سفر کند.
این کارآفرین ۳۷ ساله خلبان نیز است و فرماندهی مأموریت ۴ نفره Inspiration۴ با یک کپسول کرو دارگون را برعهده می‌گیرد. در این عملیات هیچ فضانورد حرفه‌ای وجود ندارد و ایزاکمن ۳ صندلی موجود در کپسول را به افراد دیگر اعطا می‌کند.
به طور دقیق‌تر اسپیس ایکس طی این مأموریت از کپسول کرو دراگون «استقامت» (resilience) استفاده می‌کند که هم اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی کناره گرفته است.
البته مأموریت مذکور که قرار است در اواخر ۲۰۲۱ انجام شود، به ایستگاه فضایی بین المللی نمی‌رود. کپسول استقامت همراه یک موشک فالکون ۹ از مقر فضایی کانادا به فضا پرتاب می‌شود و ۲تا۴ روز در مدار زمین شناور می‌ماند و در نهایت به زمین بر می‌گردد و در اقیانوس فرود می‌آید.
ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس طی یک کنفرانس ویدئویی گفت: این نخستین مأموریت کاملاً خصوصی به مدار زمین است.
به گفته ایزاکمن مأموریت مذکور برای الهام بخشی به افراد و کمک به جمع آوری پول برای بیمارستان تحقیقات کودکان سنت جود در ممفیس انجام می‌شود.
ایزاکمن ۲ صندلی کپسول استقامت در این سفر را به بیمارستان سنت جود اهدا کرده است. بیمارستان نیز یکی از صندلی‌ها را به یکی از کارمندان خود اهدا کرده تا در این سفر همراه ایزاکمن باشد. صندلی دیگر برای جمع آوری پول میان افراد عادی قرعه کشی می‌شود. مقامات بیمارستان امیدوارند با این روش ۲۰۰ میلیون دلار برای بیمارستان جمع آوری کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com