0  |  0

افزودن هوش مصنوعی به «گوگل مپ»

افزودن هوش مصنوعی به «گوگل مپ»

یکی از کارآمدترین سرویس‌های گوگل، گوگل مپ است که محبوبیت فوق‌العاده‌ای در جهان کسب کرده و تعداد زیادی کاربر دارد به همین دلیل هم این غول دنیای فناوری دائم به‌دنبال افزودن قابلیت‌هایی جدید به آن است. در همین راستا این بار گوگل تلاش کرده تا از هوش مصنوعی در گوگل مپ استفاده کند و به این ترتیب به کاربران کمک کند حتی در محیط‌های سربسته‌ای همچون فروشگاه‌های بسیار بزرگ، فرودگاه‌ها و... جهت‌یابی صحیح و مناسبی داشته باشند.
گوگل اعلام کرده که بیش از 100 نمونه ارتقای گوگل مپ با قدرت هوش مصنوعی داشته یا در سال‌های آینده خواهد داشت که یکی از ملموس‌ترین آنها قابلیت Live View است. این ویژگی از فناوری واقعیت مجازی بهره می‌گیرد و با استفاده از نشان‌هایی، به کاربر کمک می‌کند تا بدون تلف کردن وقت در مسیر صحیح حرکت کند. این قابلیت عملاً از هوش مصنوعی کمک گرفته و برای این کار از ده‌ها میلیارد تصویر
Street View بهره می‌گیرد تا محل دقیق حضور فرد یا محل مورد نظر در داخل ساختمان‌هایی ازجمله فرودگاه‌ها، سالن‌های ترانزیت، مراکز خرید و... را پیدا کند. به‌عنوان مثال وقتی بلیت هواپیما یا قطار را گرفته اید با کمک Live View می‌توانید نزدیک‌ترین آسانسور، گیت‌ها، محل تحویل بار، اتاق استراحت، دستگاه‌های خودپرداز و... را که به آن نیاز دارید بسرعت روی نقشه پیدا کنید. اگر هم به‌عنوان مثال در یک مرکز خرید به‌دنبال وسیله‌ای خاص هستید گوگل مپ می‌تواند به شما کمک کند تا دریابید به کدام طبقه باید مراجعه کنید. این قابلیت در حال حاضر روی گوشی‌های اندرویدی و ios در تعدادی از فروشگاه‌های امریکا در شیکاگو، لس آنجلس، سن فرانسیسکو، سن خوزه و سیاتل قابل استفاده است و البته انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک در فرودگاه‌ها و مراکز خرید و سالن‌های ترانزیت در توکیو و زوریخ نیز قابل استفاده شود.
ازسوی دیگر قرار است گوگل مپ به سیستم اعلام وضعیت آب و هوا در تمام نقاط جهان مجهز شود. همچنین گفته می‌شود گوگل مپ با مجهز شدن به یک قابلیت خاص و اندازه‌گیری شیب جاده‌ها و میزان ترافیک آن قرار است برای کمک به محیط زیست مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع گوگل می‌خواهد با این کار میزان انتشار کربن را تا حد امکان کاهش دهد.
گوگل مپ همچنین در ماه‌های آینده به قابلیتی مجهز خواهد شد که با توجه به اولویت‌های کاربر، مسیرهای مورد نظر را به‌صورت اتوماتیک برای وی به نمایش می‌گذارد؛ به‌عنوان مثال اگر شما از دوچرخه زیاد استفاده می‌کنید به محض مشخص کردن مقصد، بهترین راه‌های ویژه دوچرخه را برایتان به نمایش می‌گذارد.گوگل مپ همچنین با یک سوپرمارکت زنجیره‌ای در امریکا با نام Fred Meyer همکاری خود را آغاز کرده است تا کاربران بتوانند در برخی شعبه‌های آن خرید راحت تری انجام دهند. کاربر می‌تواند قبل از رسیدن به این سوپرمارکت‌ها که در آنها مراحل خرید کاملاً اتوماتیک است و کاربر کمترین تماس را با دیگران دارد، خرید خود را انجام دهد. گوگل مپ زمان دقیق رسیدن کاربر به سوپرمارکت را مشخص می‌کند و وقتی کاربر به سوپرمارکت می‌رسد همه خریدهای وی آماده است و دراختیارش قرار می‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com