0  |  4

7 سوخت رسان موتور کارآفرینی!

7 سوخت رسان موتور کارآفرینی!

امروزه با وجود رقابت های زیادی که در زمینه کارآفرینی مشاهده می شود، کارآفرینی مشکل تر نشده است. بهترین ایده ها تبدیل به کسب و کارهای مولد و موفق می شوند. با این حال کارآفرینان، بیش از گذشته، فرصت برای رقابت در بازار با برندهای معتبر دارند. این فرصت ها از فضاهای همکاری گرفته تا ابزارهای بهره وری، منابع انسانی و گزینه های حسابداری متغیر است.

بیایید مروری داشته باشیم بر 7 سوخت رسان که به نوعی نیروی مورد نیاز موتور کارآفرینی مدرن را تامین می کنند:

سوخت رسان اول: فضاهای همکاری

احتمالا داستان زندگی افراد موفق را شنیده اید. مثلا استیو جابز، اساس شرکت اپل را در گاراژ منزل شخصی خود بنیان نهاد، مارک زاکربرگ فیس بوک را از اتاق خوابگاه دانشگاه هاروارد شروع کرد. اینها مثال هایی از کارآفرینی فردی است، اما آنچه اخیرا مشاهده می شود این است که اولین قدم برای بسیاری از کارآفرینان، حرکت به سمت یک فضای همکاری محلی است.

در شهرهای سراسر جهان، فضاهای همکاری مستقل و شبکه ای به وجود آمده است که با کارآفرینان پرتلاش، شروع به کار کرده اند و روی بزرگترین ایده های خود کار می کنند.

بسیاری از این فضاهای همکاری، در واقع اتاق فکرهایی هستند که باعث ایجاد ارتباطات چشمگیر میان شرکای تجاری آینده و هم چنین همکاری های مشترکی می شوند که می تواند نسل بعدی کسب و کارهای شگفت انگیز را بنیان گذاری کند. در همین حال، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک، می توانند ضمن همکاری واقعی با این افراد و استخدام افراد مستعد در سراسر جهان و استفاده از این استعدادها، به جای ایجاد یک دفتر کار، یک فضای مشترک را برای همکاری فراهم کنند.

در کنار هزاران فضای همکاری محلی و مستقل، زنجیره های جهانی بین المللی مانند Wework و Regus با ایجاد مکان های همکاری مشترک و فضاهای اداری کلیدی در بیشتر شهرهای جهان، صحنه ی استارتاپ های جهانی را تقویت می کنند.

سوخت رسان دوم: ابزارهای بهره وری در محل کار

از فضاهای همکاری گرفته تا کافی شاپ ها و حتی سواحل، کارآفرینان به طور فزاینده ای با پیدا کردن راه هایی برای اداره ی کسب و کارهای خود از هر نقطه ی جهان، به سمت «تحرک بیشتر» پیش رفته اند. بسته به صنعت و نوع کسب و کار، بسیاری از دارندگان کسب و کارهای کوچک برای حفظ بهره وری نیاز به ابزارهایی فراتر از لپ تاپ و اتصال به اینترنت دارند.

این مسئله به این معنی است که حتی تیم های بزرگ کاری، می توانند بدون اینکه همگی در یک نقطه جمع شوند، وظایف خود را انجام دهند. ابزارهای ارتباطی در محل کار مانند پیام رسانهای اجتماعی واتس اپ و تلگرام به اعضای تیم کمک می کند تا از هرکجا که مستقر هستند، با یکدیگر در ارتباط باشند.

منابع اشتراک فایل مانند Dropbox و Google Drive به تیم ها امکان می دهد بدون داشتن یک شبکه ی ارتباط بین سیستمی، فایل های خود را با همکاران به اشتراک بگذارند. همچنین ابزارهای مدیریت پروژه مانند Asana یا Trello به کارآفرینان کمک می کند تا پروژه ها و تیم های خود را به راحتی و به نحوی کارآمد، پیش ببرند.

7 سوخت رسان موتور کارآفرینیسوخت رسان سوم: وام های کسب و کارهای کوچک

زمانی را به خاطر آورید که برای کارآفرین تازه کار، غیر ممکن بود که بتواند برای شروع و توسعه کسب و کارش، وام بگیرد. بانک های محلی تنها منبع قابل دسترس برای گرفتن وام بودند و تنها پرداخت وام به مشاغل تاسیس شده با سابقه ی اعتباری قابل توجه را تایید می کردند.

در پنج سال اخیر، ارایه دهندگان وام افزایش پیداکرده اند تا فرصت های تامین اعتبار بیشتری برای کارآفرینان نسبت به گذشته فراهم شود. وام دهندگان آنلاین، وام های متنوعی را ارائه می دهند که تقریبا با هر نوع نیاز تجاری متناسب باشد، در نتیجه کارآفرینان اغلب قادر به اجرای بهترین ایده های خود هستند بدون اینکه چالش های مالی مانع حرکت آنها شود.

بیشتر بخوانید: چه روشی را برای تامین مالی استارتاپ‌تان انتخاب می‌کنید؟

سوخت رسان چهارم: سرمایه گذاری

مشاغلی وجود دارند که در زمان نیاز به بودجه، ممکن است با ترکیبی از بودجه ی سرمایه گذاری و تخصص استراتژیک، تبدیل به شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر شوند که به رشد کسب و کارهای کوچک به سمت رهبران صنعت کمک می کنند.

اگر شما ایده خوبی برای تجارت دارید، اما برای دستیابی به شغل و رسیدن به سطح بعدی، به پول بیشتری نیاز دارید، صدها سرمایه گذار فرشته خو و بنگاه های سرمایه گذاری وجود دارند که آماده ی کمک به شرکت های جدید در راه پیشرفت هستند.

سوخت رسان پنجم: منابع انسانی خارج از سیستم

به عنوان کارآفرین، در مسیر راه اندازی کسب و کار کوچک تان، ابتدا تنها بازیگر نمایش یک نفره تان هستید. علاوه بر کارهای اصلی کسب و کار، شما مدیر پذیرش، حسابدار، بازاریاب و البته مدیر منابع انسانی کسب و کار خود نیز هستید.

اما هیچ مشکلی برای کارآفرینی با ایده های ناب، بزرگ تر از رسیدگی به مدارک بیمه های درمانی یا مدیریت حقوق و دستمزد، نخواهد بود. این وظایف کسل کننده، گیج کننده، وقت گیر و خسته کننده است. شرکت های زیادی حاضرند وظیفه ی مدیریت نیازهای کارکنان را آسان تر از گذشته، انجام دهند. کافی است با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید آنها را جستجو کنید.

سوخت رسان ششم: نرم افزارهای حسابداری

پیچ و خم های زیادی در مسیر یادگیری برای یک کارآفرین وجود دارد که ممکن است برای اولین بار با آنها روبرو شود، اما ممکن است که هیچکدام ترسناک تر از یادگیری مدیریت «حساب ها» نباشد.

نه تنها صدها قانون وجود دارد، از جمله قوانین خارجی، که می بایست رعایت شوند، بلکه حسابداری و مدیریت مالی جزئیات مربوط به موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار شما را در این مرحله مشخص می کند.

خوشبختانه، راه حل های وجود دارد از جمله نرم افزار های حسابداری در دسترس که هر کارآفرینی می تواند آن ها را درک کند. ابزارهایی مانند Xero، Wave، Quickbooks و Freshbooks، به کارآفرینان این امکان را می دهند که چالش های محاسباتی را برای داشتن حسابداری دقیق، راحت تر از همیشه برطرف کنند.

  « با وجود رقابت های زیادی که در زمینه کارآفرینی مشاهده می شود، کارآفرینی مشکل تر نشده است!»  

سوخت رسان هفتم: شبکه های اجتماعی و ابزارهای تجزیه و تحلیل

دنیای جدید رسانه های اجتماعی، مسیری مستقیم برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است تا بتوانند صلاحیت های رهبری خود را مشخص کرده و با مشتریان آینده ی خود ارتباط برقرار کنند.

 البته تولید محتوای باکیفیت برای ارتباط با مشتریان آینده، فرآیندی زمان بر است و به معنای واقعی با میلیاردها نفر در مورد محصولات و خدمات مختلف ارتباط برقرار می کند. چالش اصلی برای یک شرکت، شناسایی مشتریان خاص و شنیدن حرف هایی است که برای گفتن دارند. این نیاز موجب شده است تا صنعت رو به رشد ابزارهای برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی در راستای کمک به کسب و کارها و ارتباط موثر آنها با مشتریان شان ایجاد شود.

ابزارهای مانند Hootsuite، Buffer و SproutSocial به مشاغل کمک می کنند تا تعاملات خود را با مشتریان به صورت آنلاین برنامه ریزی کرده و از این طریق کمک بزرگی به کارآفرینانی می کنند که نیاز به پیدا کردن و ارتباط با مخاطبان خود دارند.

اگرچه 7 سوخت رسان مذکور، دارای تنوع هستند و خدمات بی شماری را ارائه می دهند، همه ی آن ها دارای یک مزیت ملموس هستند که ارزشمندترین دارایی کارآفرینان را به آنها باز می گرداند و آن هم «زمان» است.

وقتی کارآفرین زمان خود را برای نوشتن مراحل تاییدیه وام صرف نمی کند یا دقایق بیشماری را روی اسناد بیمه نامه سلامت یا صفحات گسترده حسابداری هدر نمی دهد، زمان زیادی را ذخیره خواهد کرد که به ساختاردهی جامعی از مهمترین ماموریت خود یعنی «توسعه کسب و کار» اختصاص دهد.

برای راه اندازی و توسعه کسب و کارتان از ابزارهای آنلاین بیزنگار کمک بگیرید

مترجم عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت:  www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com