0  |  0

پژوهش و کارآفرینی موثرترین فرایند دستیابی به اقتصاد مقاومتی

پژوهش و کارآفرینی موثرترین فرایند دستیابی به اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: پژوهش و کارآفرینی موثرترین فرایند در دستیابی به محورهای اقتصاد مقاومتی است.
اسدالله دیوسالار در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، گفت: در سال جاری طرح شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری جدیت و اهمیت رویکرد اقتصاد مقاومتی را در کشور دوچندان کرده است.
وی با اشاره به ضرورت داشتن برنامه عملی از سوی دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها اجرایی شدن رویکرد اقتصاد مقاومتی در تمامی امور افزود: از آنجایی که مقوله اقتصاد مقاومتی و راهبردهای منتج از آن در مقیاس‌های خرد و کلان کشوری و در مقاطع زمانی متعدد به عنوان نهایی‌ترین مقوله جهت پایدارسازی اقتصاد و شکستن غرب بر کشور پذیرفته شده است عزم ملی را می طلبد.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: تهیه الگوی عملی و بومی مناسب با همکاری و مشارکت اعضای علمی، روسای مراکز و واحدها برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه پیام نور استان مازندران، تقویت ارتباط با صنایع، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز آنان و آگاهی بخشی متولیان بخش صنعت استان از توانمندی‌های اعضای علمی و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه و جهت‌دهی و هدایت مجموعه طرح‌های تحقیقاتی اعضای علمی و پایان نامه‌های دانشجویی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای نیازمندی های استان و کشور از جمله برنامه‌های این دانشگاه در اجرای شعار سال است.
وی ادامه داد: تدوین و گزارش شاخص‌های پایش سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مستقر در ستاد استان، فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح مدیران، اعضای علمی، کارکنان و دانشجویان، تعقیب در اصلاح الگوی مصرف، صرفه جویی در هزینه‌ها، استفاده بهینه از منابع و دارایی‌های موجود از دیگر برنامه‌های دانشگاه پیام نور مازندران در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
دیوسالار اظهار کرد: دانشگاه پیام نور مازندران در سال 1391 اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی را با رویکرد تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در سال 1392 نیز همایش ملی کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان را که بازتاب گسترده‌ای در سطح کشور داشت با موفقیت برگزار کرد.
وی با بیان اینکه پژوهش و کارآفرینی موثرترین فرایند در دستیابی به محورهای اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این راستا دانشگاه پیام نور استان مازندران در حوزه پژوهشی و کارآفرینی برنامه‌هایی از قبیل برگزاری دو همایش منطقه ای و ملی، راه‌اندازی گروه پژوهشی «گیاه شناسی مردمی» با هدف بومی سازی فناوری های زیستی برای اولین بار بصورت رسمی در بین دانشگاه های کشور، توسعه هرباریوم مرکزی و بسترسازی و تسهیل سازی فعالیت های پژوهشی پژوهشگران در دستور کار قرار داده است.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران عنوان کرد: تاکنون بیش از 300 عنوان طرح پژوهشی در دانشگاه انجام و بیش از 1000مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر و بیش از یک هزار و 500 مقاله هم در کنفرانس ها، همایش ها و سمینارها منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی ارایه شده است و این دانشگاه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال دانشگاه به دنبال تجاری سازی یافته های پژوهشی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com