0  |  0

توصیه به سهامداران: از اخبار خوش هسته‌ای هیجان زده نشوید

توصیه به سهامداران: از اخبار خوش هسته‌ای هیجان زده نشوید

کارگرآنلاين: مدير عامل شرکت کارگزاري بانک ملي با بيان اينکه قيمت سهام هم اکنون، در حداقل قيمت ممکن قرار دارد، گفت: خريد سهام در شرايط کنوني با نگاه کوتاه مدت چندان مناسب نيست، اما با نگاه بلند مدت يعني حداقل يکسال، خريد سهام به طور قطع به صرفه تر خواهد بود.عليرضا فهيمي، اضافه کرد: امروز اگر اتفاق غيرمترقبه اي رخ ندهد، شاهد خبرخوش هسته اي وتوافق هايي خواهيم بود، اما بايد دقت داشت که اين توافق تبديل به”سندروم شيء درخشان” نشود.

“سندروم شيء درخشان به عارضه اي اطلاق مي شود که يک فرد يا افراد يک سازمان، چنان مقهور پديده سياسي و اجتماعي مي شوند که فراموش مي کنند که قرار بوده براي سازمان خود هدفگذاري و برنامه ريزي کنند و سازماندهي و کنترل عمليات داشته باشند.”به گفته وي، ممکن است که پس از توافقات شاخص ها به صورت جدي رشد داشته باشند، اما سرمايه گذاران بايد با دقت و مطالعه بيشتر و با ترسيم افق بلند مدت پا به عرصه بازار سهام بگذارند.

مدير عامل شرکت کارگزاري بانک ملي تحريم هاي بين المللي و رکود حاکم بر اقتصاد کشور را از جمله مهمترين عوامل تاثيرگذار بر اقتصاد در دوسال اخير برشمرد و به نسيم اذعان داشت: جداي از عامل مهم تحريم، سايه رکود بر دوش بازار سرمايه هم به شدت سنگيني کرده است.

وي افزود: مطالبات معوق بانک ها، جرايم و اضافه برداشت ها در بانک ها و دست آخر رکود جدي،سبب شده که بنگاه هاي توليدي نتوانند محصولات خود را به موقع به فروش برسانند که اين امر، ضعف جدي در بازار سرمايه را هم به دنبال داشته است.

فهيمي، گفت که صنايع مختلف از جمله خودرو و فودلاد اوضاع و احوال خوشي ندارند و به نسيم تصريح کرد که رکود و تحريم هاي بين المللي ضربه سنگيني به اقتصاد کشور وارد ساخته است.به گفته مدير عامل شرکت کارگزاري بانک ملي، يکي از چالش هاي اقتصاد کشور، سوء مديريت در دوران تحريم و ديگري هم کم توجهي به مبحث اقتصاد مقاومتي بوده که سبب شده تا صنايع کشور در بستر رکود دست و پا بزنند.

وي، با بيان اينکه درحال حاضر در بازار سرمايه به مبحث مذاکرات بيش ازحد وزن قائل شده اند، افزود که موضوع مذاکرات هسته اي در بازار سرمايه به شئي درخشان تبديل شده است، درحاليکه در همه موارد، موضوع هسته اي هم تاثير گذار نبوده است.

به گفته فهيمي، بازار سرمايه، پس از تجربه تفاهم نامه لوزان و ژنو واکنش هاي جدي از خود نشان داده که دليل آن هم خوش بيني بيش از حد بوده اما اين بار، بازار سرمايه با احتياط بيشتري رفتار مي کند و ادامه داد که بازار سهام در دو موردمذکور، رشدهاي خوبي ازخود نشان داد اما پس از دريافت اخبار نه چندان خوب، دچار ريزش شد.

وي، تاکيد کرد که در شرايط کنوني بازار سرمايه احتياط بيشتر را سرلوحه کارخود قرارداده و فعالان بازار سرمايه اين بار با نگاهي عميق تر به پرونده مذاکرات هسته اي، از انجام رفتار هاي هيجان برانگيز اجتناب مي کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com