0  |  0

بانک‌های دولتی در برابر کاهش نرخ سود مقاومت نمی‌کنند

بانک‌های دولتی در برابر کاهش نرخ سود مقاومت نمی‌کنند

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، خسرو فرحی با بیان اینکه آماده ارائه خدمات متنوع ارزی در دوران پساتحریم هستیم، اظهار کرد:‌ پست بانک مانند سایر بانک‌ها در زمینه تسهیلات - خدمات ارزی و صدور اعتبارات اسنادی (LCها) فعال است و هم‌اکنون این خدمت را ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی مکاتبات صورت گرفته و انشاء الله بعد از اجرای برجام، این خدمات (در شرایط بهتری) در زمینه فاینانس (اعتبار اسنادی بلند مدت) و ریفاینانس (اعتبار اسنادی کوتاه مدت) و سایر تامین‌های مالی انجام می‌‌شود.

مدیر عامل پست بانک به رسالت اصلی این بانک در حوزه گسترش ICT به ویژه در روستاها اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات در 14 هزار نقطه کشور، نشان از توسعه فعالیت‌های این بانک دارد.

او افزود: با موافقت‌نامه‌هایی که به ویژه با صندوق توسعه ملی داشته‌ایم، اهتمام در تأمین مالی بخشی ICT کشور و توسعه خدمات به ویژه در روستاها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرحی در پاسخ به سوالی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: در تعدیل سود بانکی، ابزارهایی دخیل هستند که تورم در این موضوع بسیار شاخص است. بانک مرکزی و دولت در جهت منطقی کردن نرخ سود هستند و مقاومتی از سوی بانک‌های دولتی در این زمینه نیست.

وی ابراز کرد: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی ساماندهی بازار غیر متشکل است تا بتواند این منابع را به بخش تولید برگرداند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com