0  |  0

افزایش عرضه در بازار خودرو شکل می گیرد؟

افزایش عرضه در بازار خودرو شکل می گیرد؟

توافق هسته‌ای بیش از هر چیزبازار خودرو را در روزهای اخیر تحت‌تاثیر خود قرار داده است. خودرویی‌ها روزهای سختی را در سال ١٣٩۴ پشت‌سر گذاشتند. کمپین نه به خرید خودروی صفر کیلومتر که واکنش بالاترین مقامات اجرایی کشور را نیز به همراه داشت در حقیقت عکس‌العملی بود به شرایط موجود در بازار خودروی ایران. گران و بی‌کیفیت؛ صفاتی است که از سوی مصرف‌کننده ایرانی به خودروی تولید داخل داده می‌شود. روند حرکت قیمتی خودرو در دو سال اخیر نیز عکس انتظار روانی بود چرا که با جهش قیمت خودرو در آخرین سال‌های مسوولیت دولت دهم، مصرف‌کنندگان ایرانی بر این باور بودند که قیمت‌ها با گشایش هسته‌ای با کاهش روبه‌رو شوند. انتظاری که از سوی بسیاری از کارشناسان این صنعت و فعالان این بخش بیهوده توصیف شده است. به نظر می‌رسد اجرایی شدن برجام اما بازار خودرو را با تغییراتی جدی روبه‌رو کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار خودرو در حالی با رکودی سنگین روبه‌روست که تقاضا برای خرید خودرو وجود دارد. به عنوان مثال طرح شش‌ماهه دولت برای فروش صد‌هزار دستگاه خودرو در شش روز اجرایی شد و همین امر نشان می‌دهد تقاضا برای این کالا در بازار ایران وجود دارد اما بسیاری از کارشناسان معتقدند انتشار اخباری مبنی بر انعقاد قراردادهای تازه در صنعت خودروسازی و ورود خودروهای جدید به بازار ایران در دو سال آینده سبب شده است رکود در این حوزه تشدید شود. یکی از فعالان بازار خودرو در منطقه مرکزی شهر در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بازار این روزها بیشتر خریدار است تا فروشنده. بسیاری نگرانند با ورود خودروهای جدید به بازار قیمت خودروهای فعلی کاهش یابد از این رو برای جلوگیری از ضرر وارد میدان شده‌اند. وی پیش بینی کرد در صورت تداوم این روند قیمت‌ها در بازار خودرو بیش از پیش ریزش داشته باشد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: عالم اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com