1  |  1

بستری برای نمایش دستاوردهای حاصل از فرآيند تجاری‌سازی فناوری و نوآوری فراهم می‌شود

بستری برای نمایش دستاوردهای حاصل از فرآيند تجاری‌سازی فناوری و نوآوری فراهم می‌شود

نمایش دستاوردهای حاصل از فرآيند تجاري‌سازی فناوری و نوآوری یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری است.
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی طی فراخوانی در خصوص چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری که 27 الی 29 شهریورماه سال جاری برگزاری می‌شود، اعلام کرده است؛ ستاد توسعه زيست‌فناوري به‌منظور فراهم آوردن محيط مناسب جهت آشنايی و تفاهم ميان عرضه‌کنندگان فناوری و متقاضیان، تسهیل ایجاد ارتباط، تبادل‌نظر و همكاری میان بخش‌های علمی، صنعتی و تجاری مرتبط با زیست‌فناوری كشور، ايجاد روحيه رقابت سالم و توسعه‌گرا ميان فعالان این حوزه، هدايت فعاليت‌ها به سوي اولويت‌هاي كشور و همچنين ترويج عمومي زيست‌فناوري از طريق آشنايي جامعه با محصولات و كاربردهاي آن‌ها در زندگی روزمره، از سال 1389 اقدام به برگزاري "نمایشگاه زیست‌فناوری ایران" به‌صورت هر دو سال يك‌بار کرده‌ است.
در این نمایشگاه میزبان شرکتها و موسسات دانش‌بنیان و نوآور، انجمن‌های علمی، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های تخصصی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی مرتبط در حوزه‌های زیست فناوری کشاورزی، زیست فناوری پزشکی، ‌زیست فناوری دریا و زیست فناوری صنعتی و محیط زیست خواهیم بود.
بر اساس این گزارش، فراهم کردن محيط مناسب جهت آشنايی و تفاهم ميان عرضه‌کنندگان فناوری و نهادهای استفاده‌کننده از فناوری، تسهیل ایجاد ارتباط، تبادل‌نظر و همكاری میان بخش‌های علمی، صنعتی و تجاری مرتبط با زیست‌فناوری كشور و ترویج و اطلاع‌رسانی تکنولوژی‌های حوزه زیست‌فناوری در جامعه و آشنایی عموم با توانمندی‌های كشور در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
جلب همکاری سرمايه‌گذاران و ساير ذی‌نفعان عرصه تجاری‌سازي، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نخبگان این حوزه، تسهيل و بسترسازی فرآيند تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و فناوري و محصولات دانش‌بنيان کشور، ایجاد امکان تعامل میان بنگاه‌های داخلی و خارجی در حوزه بیوتکنولوژی(B2B) از طریق تقویت بازاریابی و فروش محصولات در بلند مدت و شناسایی فعالان این حوزه و جمع‌آوری و بروز رسانی اطلاعات موجود از دیگر اهداف تعیین شده برای برگزاری این نمایشگاه است.
«جایزه زیست ایران» مهم‌ترین برنامه جنبی چهارمین جشنواره زیست‌فناوری
جایزه زیست ایران همراه با نمایشگاه زیست فناوری ایران توسط ستاد توسعه زیست فناوری و با مشارکت فعالان این حوزه در شهریور ماه ۱۳۹۶ در سطح ملی برگزار می‌شود.
همچنین تحقق دست‌یابی به ۳% بازار جهانی در سال ۱۴۰۴، ایجاد روحیه رقابت سالم در بین فعالان حوزه زیست فناوری، هدایت فعالیت‌ها به سمت اولویت‌های کشور و شناسایی، معرفی و تشویق فعالان زیست فناوری مهم ترین اهداف برگزاری جایزه زیست ایران است.
در این نمایشگاه شرایط ارتباط دو جانبه بین شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری فراهم شده است تا شرکت های با نوع فعالیت ها و محصولات تولیدی یکدیگر آشنا شده و در صورت فراهم بودن شرایط، با یکدیگر همکاری کنند و زنجیره تجاری سازی شرکت ها نیز در این جلسات معرفی می شود.
گفتنی است در این نمایشگاه سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در اولویت‌های زیست فناوری کشور ترغیب کرده و سرمایه گذارانی برای این کار پیدا کنیم که طرح های جدید و سرمایه‌پذیر در این حوزه را حمایت کنند. صندوق زیست فناوری نیز برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بخشی از منابع مورد نیاز طرحها را تامین خواهد نمود.
بخش‌‌های پزشکی، دارویی، کشاورزی، تجهیزات، صنعت، محیط زیست، رایانش زیستی، پروبیوتیک‌ها و نمایش طرح های برتر پژوهشی، از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده در این نمایشگاه است و کلیه متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سامانه irbiotech.com از اختصاص 12 مترمربع غرفه رایگان برای حضور در نمایشگاه بهره‌مند شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com