0  |  0

بروز رسانی شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری بررسی شد

بروز رسانی شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری بررسی شد

بروزرسانی و تکمیل شاخص های علم، فناوری و نوآوری در کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.
جلسه ۷۲ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
رئیس کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری، گزارش مختصری از طرح پژوهشی «بروزرسانی وتکمیل شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری در راستای علم و نوآوری» توضیحاتی ارائه کرد.
در این گزارش ضمن تبیین اهداف وضرورت انجام طرح، اعلام شد تعیین کمیت (مقدار) مطلوب شاخص در قالب اهداف این طرح نیست و موضوع رصد، پایش و ارزیابی نیز در مراحل بعدی طرح قرار دارد.
در ادامه جلسه رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص موارد مطرح شده توسط اعضای کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با توجه به ضرورت تعریف شاخص‌ها، در مورد هر شاخص ارائه شده شناسنامه شاخص تهیه شد که در فرم ساختاری آن مواردی چون نوع شاخص، منبع علمی/قانونی، روش تولید متغیرهای مورد استفاده در فرمول محاسبه شاخص‌ها، منبع تامین داده‌ها، تعاریف واژه‌ها و ... در نظر گرفته شده است.
همچنین در مورد هر شاخص، شاخص جذابیت و توانمندی نیز با توجه به ماتریس جذابیت و توانمندی اندازه گیری شده است.
در ادامه اعضای کمیسیون در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن می توان به، شاخص‌های کیفی و ارائه روش اندازه گیری این شاخص‌ها، تعریف شاخص‌ها و مفاهیم مرتبط با آن با ذکر مراجع مورد استفاده، توجه به شاخص‌های مدیریتی، ضرورت توجه به سهل الوصول بودن و امکان پذیری شاخص‌ها و شناسایی و تعیین شاخص های تاثیر گذار اشاره کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com