0  |  0

تحول کارآفرینی و صنایع محلات نیازمند پیوند با ایده های نوآورانه و کارآفرین

تحول کارآفرینی و صنایع محلات نیازمند پیوند با ایده های نوآورانه و کارآفرین

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شهرستان محلات دارای ظرفیت مطلوبی از حیث واحدهای صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی خلاق است که این ظرفیت با ایجاد محیط مساعد کسب و کار و ورود ایده های خلاقانه ، موجب توسعه صنایع، کشاورزی و رونق اقتصاد دانش بنیان می شود. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز و در بازدید از واحدهای فناور صنعتی و کشاورزی محلات گفت: این شهرستان دارای فرهنگ غنی در کارآفرینی و ظرفیت های بالقوه در صنایع است که این ظرفیت می‌تواند با مساعدسازی زیست بوم کسب و کار، در خدمت اقتصاد دانش بنیان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: شهرستان محلات با ۵۴ هزار نفر جمعیت دارای صنایع متنوعی در محورهای گوناگون است که به مثابه سرمایه ای ارزشمند برای این شهرستان به شمار می رود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت تغییر فرهنگ کارآفرینی و صنایع به سوی استفاده از خلاقیت نیروی انسانی جوان و ایده های نوآورانه، افزود: اگر زیست بوم مساعدی برای فعالیت و ایجاد کسب و کار وجود داشته باشد، ایده های خلاق نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده استان، می تواند زمینه ساز تحولی عمده در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال باشد.
رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را یکی از پایه های اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان و مستلزم فرهنگ سازی محیط کسب و کار دانست و گفت: توسعه زیست‌بوم کارآفرینی اقتصاد دانش بنیان مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است و سرمایه گذاری خطر پذیر به عنوان یکی ازپایه‌های اصلی توسعه این حوزه به شمار می رود.
وی ادامه داد: سرمایه گذارهای خطرپذیر در بورس پذیرش شدند که تعدادی از این صندوق ها به شرکت های دانش بنیان و فناور خدمات ارایه می کند این در حالیست تعداد قابل توجهی از این صندوق ها در حال اضافه شدن به زیست‌بوم کارآفرینی و حمایت از ایده‌های نوآورانه است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com