0  |  0

راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت، گامی بزرگ در اشتغالزایی

راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت، گامی بزرگ در اشتغالزایی

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاسیس و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در این دانشگاه را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: پارک علم و فناوری سلامت مشهد با هدف تبدیل ایده‌های نو به محصول، اشتغال‌زایی بیشتر نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های سلامت راه‌اندازی می‌شود.
دکتر مجتبی سنکیان برخورداری از مزایای قانونی مناطق آزاد به استناد ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه‌گذاری خارجی، هزینه استقرار و دریافت مجو ها را از مهمترین مزایای استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری سلامت دانست.
وی خاطر نشان کرد: از دیگر مزایای استقرار شرکت‌ها در پارک سلامت می‌توان به قرار گرفتن در مرکز شهر و منطقه جغرافیایی مناسب، معافیت عوارض گمرک و کاهش هزینه‌ها و استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک و همجواری با موسسات تحقیقاتی و واحدهای فناوری اشاره کرد که از حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های متولی بویژه معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار می‌شوند.
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرکت‌های مستقر در پارک سلامت باید خلاق و نوآور باشند، در خصوص شرایط پذیرش در پارک گفت: اینطور نیست که هر شرکتی بتواند در پارک مستقر شود و تنها شرکت‌ها و مؤسساتی می‌توانند از خدمات پارک استفاده کنند که علاوه بر داشتن هویت حقوقی مستقل و ثبت شده از سابقه علمی و توانایی مالی مناسبی برخوردار بوده و ایده، طرح، محصول و خدمات فناورانه و نوآورانه داشته باشند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سنکیان خاطر نشان کرد: فشارها و سختی‌هایی که تحریم‌های یکجانبه به کشور و دولت وارد می‌کند، می‌تواند فرصتی مناسب در اختیار مراکز علمی و دانشگاهی قرار دهد تا با حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های خود را به محصول و ثروت تبدیل کرده و در بازارهای داخلی و جهانی به فروش برسانند و این امر منجر به خودکفایی و فعال شدن چرخه تولید داخلی خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com