0  |  1

۴نکته برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام

۴نکته برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام

اینستاگرام بدون شک یکی از سریع‌ترین راه‌های رسیدن به تعداد زیادی از کاربران است که می‌تواند آن‌ها را با برندتان آشنا کند. اعداد دروغ نمی‌گویند. اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و بیش از ۵۰۰ میلیون حساب، که روزانه فعال هستند.

تبلیغات اینستاگرام برای فیس بوک و دیگر تبلیغ‌کنندگان اهمیت زیادی دارد. بیشتر کسب‌و‌کارها به دلیل تعداد بسیار زیاد مخاطبین اینستاگرام، به‌دنبال تبلیغات اینستاگرامی هستند و فیس بوک این موضوع را به عنوان فرصتی باورنکردنی قلمداد می‌کند.

با توجه به ایجاد رویکرد بصری در فناوری‌های امروز، کاربران توجه بیشتری به مطالب بصری دارند. آنها می‌خواهند اطلاعات زیادی را در زمان کم بدست آورند. این رویکرد، بهترین تجارب را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

شرکت‌ها چه‌طور باید توجه کاربران را به خود جلب کنند؟ چگونه آن‌ها می‌توانند اطلاعات دقیق را از طریق تصویر و متن کوتاه به‌دست آورند؟ از چه استراتژی‌هایی باید برای درگیرکردن مشتریان در طول زمان استفاده کرد؟

۱.محتوای با کیفیت و جذاب منتشر کنید:

خریداران احتمالی به‌دنبال عکس‌های محصولات شما نیستند، بلکه به‌دنبال محتوایی هستند که نوعی هیجان‌ و‌ علاقه در آن‌ها ایجاد کند. برای اینکه بتوانید این نوع احساس را در مخاطبین خود ایجاد کنید، باید محتوایی با کیفیت بالا به شکل تصاویر، ویدئو یا اسلاید تولید کنید. ساخت چنین محتوایی آسان نیست و نیاز به استراتژی مناسب دارد. بهتر است محتوای کم ولی با‌کیفیت تولید شود تا محتوای زیاد بی‌کیفیتی که مخاطبین را درگیر نمی‌کند.
بازاریابی دیجیتال

۲.مخاطبین هدف‌تان را درک کنید:

کسب‌و‌کارها باید هدف مشخصی در زمان ایجاد استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود داشته باشند. باید برجذب مخاطبان اصلی تمرکز کنید که واقعا به آنچه که ارائه می‌کنید علاقمند باشند، تا اینکه مخاطبین زیادی را جذب کنید که به‌محتوای شما و برندتان بی‌اعتنا هستند.

برای درک مخاطب متناسب با هدف کسب‌وکارتان، ابزارهایی وجود دارد .«Google Analytics» یکی از بهترین ابزارهایی‌ست که اطلاعات را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد سن، جنسیت، علایق و رفتارهای آنلاین بازدیدکنندگان سایت خود به دست بیاورند. بعد از آن اطلاعات مخاطبین هدف خود برای تدوین استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ

۳.داستان‌های جذاب خلق کنید:

یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزشمند است و یک روش خلاقانه و منحصر به فرد محسوب می شود. اینستاگرام به شما کمک می‌کند با برندتان محتوای بصری خلق کنید چه از طریق اپلود عکس چه ویدیو و ...
اینستاگرام یک ابزار ارتباطی شگفت‌انگیز برای ارتباط با مخاطبین است که احساسات آن‌ها را می‌تواند درگیر کند. یک نکته قابل توجه این است که برای درگیری مخاطبین و شناساندن برندتان، سعی نکنید تصویر محصول‌تان را به اجبار در ذهن مخاطبین قرار دهید بلکه سعی کنید روی محتوا، تلاش بیشتری داشته باشید تا آن‌ها را درگیر کنید. همچنین وجود یک پروفایل اختصاصی متناسب با برندتان و وجود ثبات در فرایند اپلود محتوای‌تان اهمیت بسیار زیادی دارد.

به‌عنوان مثال، استفاده از الگوی رنگ یکسان، وجود تفاوت در محتوا یا ایجاد محتوای داستان مانند، می‌تواند برندتان را جذاب کند.

۴.درکنار خلق محتوا، به برندتان نیز توجه کنید:

یکی از مهم ترین راه‌ها و نکات موجود برای افزایش فروش و خلق یک برند منحصر به فرد‌ که با سایر کسب‌و‌کارهایی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و خود را تبلیغ می‌کنند متفاوت باشد، لازم است علاوه بر توجه به محتوا به برندتان نیز توجه داشته باشید.

به یاد داشته باشید شما با هدف افزایش فروش، برندسازی و افزایش آگاهی مشتریان در صفحه اینستاگرام خود مشغول به فعالیت هستید.

دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام‌تان به‌دنبال دانستن این موضوع هستند که برندتان چه فعالیتی دارد. آنها می‌خواهند شخصیت برندتان را بشناسند و بهترین راه برای پاسخ‌گویی به خواسته‌های آن‌ها فعالیت در رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام است.

یک راه عالی برای حفظ ثبات پیام در رسانه‌های اجتماعی و همچنین صدای برند شما، ایجاد راهنمای برند است که تمامی اطلاعات، پیام‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با برندتان را شامل شود.

با توجه به این ۴ نکته شما می‌توانید محتوای خود را برای ایجاد تعاملات بهتر و موفقیت کسب وکارتان بهینه کنید.

برگرفته از سایت entrepreneur
مترجم: ملیکا نصیر (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی)

برای مطالعه بیشتر:

 چرا فعالیت کسب و کارهای کوچک در رسانه‌های اجتماعی یک ضرورت است؟

بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی سازمانی، رگ حیات کسب و کارهای امروز

چگونه با ارسال پست در اینستاگرام، دنبال‌کنندگان‌مان را افزایش دهیم؟

کسب‌و‌کار در اینستاگرام: ۵ درس برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com