0  |  0

کشاورزی دانش بنیان تأمین کننده امنیت غذایی کشور است

کشاورزی دانش بنیان تأمین کننده امنیت غذایی کشور است

علی اکبر مویدی درباره نقش موثر کشاورزان در کشور اظهار کرد: کشاورزان قهرمانان ملی هستند که در شرایط بحرانی و تحریم کشور را از نظر مسائل غذایی حفظ می کنند.
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه به همت کشاورزان تولیدات این بخش از ۲۶ میلیون تن به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافته است، تصریح کرد: در بخش تولیدات زراعی نیز شاهد افزایش تولید از ۲۰ به ۸۰ تن و تولید حدود ۷ تن کلزا در هر هکتار هستیم.
وی با بیان اینکه کشاورزان زمینه پیشرفت کشور با انواع تولیدات و محصولات را فراهم کرده اند، درباره تأثیر برگزاری روزهای ملی برای معرفی، تقویت و پیشرفت ظرفیت و پتانسیل افراد در بخش های مختلف کشور نیز گفت: به دلیل استقبال فراوان نسبت به سال گذشته برنامه های روز ملی از ۹ به ۲۷ برنامه افزایش یافته است.
مویدی در ادامه با اشاره به حرکت کشاورزی ایران به سمت کشاورزی دانش بنیان، بیان کرد: کشاورزی دانش بنیان بر سه رکن نظام تحقیقات، دانش و اطلاعات و کشاورزی بر اساس نظام نوآوری استوار است.
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: کشاورزی دانش بنیان می تواند امنیت غذایی کشور را تأمین کرده و آن را برابر دشمنان و تحریم ها بیمه کند.
لزوم اصلاح الگوی مصرف ایرانیان
در ادامه معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز با تأکید بر اینکه باید به تولید برنج نگاه سیستمی و پیوسته داشت، اظهار کرد: محققان، مدیران استانی، ستادی، بازرگانان، کشاورزان و مصرف کنندگان حلقه های بهم پیوسته در عرصه کشاورزی هستند که در صورت هماهنگی کامل به موفقیت، پیشرفت و رضایت دست پیدا خواهند کردند.
کامبیز بازرگان تصریح کرد: هماهنگی و تعامل بین اجزای مختلف سیستم برنج سبب ارتقای کمی و کیفی برنج و به ویژه رضایت مصرف کننده می شود.
وی بر لزوم رعایت الگوی مصرف برنج تأکید کرد و گفت: فرهنگ و ادب ایرانی و دینی بر رعایت مصرف به اندازه و جلوگیری از اسراف تأکید کرده است لذا  افرادی که دارای تریبون هستند به ویژه روحانیون در اصلاح فرهنگ الگوی مصرف تلاش بیشتری داشته باشند زیرا حلقه مصرف و ذائقه ایرانیان آسیب پذیر بوده و به دنبال در تهیه غذای زیاد، مصرف بالا و دور ریختن است.
بازرگان با تأکید بر اینکه منافع کشاورزان با منافع اجتماعی کشور گره خورده است، ادامه داد: نگاه امروز ما به‌گونه ای است که دانسته‌ها و یافته های خود را در اختیار کشاورزان قرار دهیم و بر این اساس ارقامی که در سال‌های گذشته تولید ولی مورد پسند ذائقه مصرف کننده نبود با ارقامی همچون هاشمی تلفیق و سبب تولید محصولی با کیفیت و مورد پسند مصرف کننده شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com