0  |  0

شرکت‌های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می‌شوند

شرکت‌های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می‌شوند

دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در جلسه صندوق نوآوری و شکوفایی مصوباتی داشتیم که به موجب آن صندوق برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان برای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کرد.
وی افزود: در این جلسه همچنین تاکید شد که صندوق به همه شرکت‌های دانش بنیان که به دلیل اپیدمی ‌کرونا دچار مشکل شده‌اند کمک خواهد کرد و امیدوارم که از این اپیدمی ‌با حداقل خسارت خارج شویم.
ملک زاده ویروس کرونا را یک موضوع جدی در دنیا دانست و گفت: این بیماری از اپیدمی‌ به یک پندمی ‌تبدیل و در حال حاضر دنیا با این بیماری دچار مشکل شده است؛ اما ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی کارآمد در بخش سلامت و درمان، همچنین فناوران مبتکر، نیازهای خود را در بخش‌های مختلف چون تجهیزات پزشکی، کیت‌های‌ تشخیصی و داروها مرتفع می‌کند.
عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: با تلاش و کوشش با این ویروس مقابله و به سلامت و با حداقل خسارت از آن عبور می‌کنیم. به فناوران عزیز هم توصیه می‌کنم که امیدوار باشند و تلاش کنند تا بسیاری از نیازهای کشور که به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی امکان واردات آن وجود ندارد با اتکا بر دانش و توان داخلی تامین شود.
ملک‌زاده در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: همانطور که به صورت مداوم در دستورالعمل‌ها ذکر می‌شود باید اقدامات بهداشتی را رعایت کرد. البته یک سایت قابل اعتماد و در دسترس برای راهنمایی مردم در زمینه آشنایی با علائم بیماری و پاسخگویی به سوالات آنها ایجاد شده است. این سایت به آدرس corna.research.ac.ir قابل دسترس است که مردم برای پیشگیری و خود ارزیابی می‌توانند به آن مراجعه کنند.
ملک زاده در مورد مراجعه به مراکز درمانی توصیه کرد که بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی ساده هستند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و افزود: نزدیک به ۹۰ درصد از مبتلایان نیازمند مراجعه به پزشک و مراکز درمانی نیستند و با استراحت در منزل بهبود می‌یابند. فقط گروه کمی‌ که دچار تنگی نفس می‌شوند باید مراجعه کرده و تحت مراقبت در بیمارستان قرار گیرند، زیرا بیمارستان‌ها نیز به دلیل مراجعه افراد مختلف یا بعضا ناقلان ویروس کرونا، محیط مناسبی برای مراجعان نیست و افراد در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com