0  |  0

فروش ۱۲۰هزار میلیارد تومانی دانش بنیان ها در سال 98

فروش ۱۲۰هزار میلیارد تومانی دانش بنیان ها در سال 98

دکتر اسماعیل قادری فر در خصوص سهم تولید دانش بنیان ها در تولید ملی افزود: معاونت علمی و فناوری سعی کرده در سالهای اخیر با حمایت از ایجاد و توسعه شرکتهای دانش بنیان در معنی دار شدن اقتصاد دانش بنیان و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد کلان کشور برنامه ریزی کند.
رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان احراز صلاحیت شده از مرز ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت تا پایان بهمن ماه امسال عبور کرده است، بیان کرد: برنامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان رسما از سال ۹۳ آغاز شده و از آن به بعد هم شاهد این هستیم که تعداد شرکتها افزایش یافته اند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان به مرحله ای رسیده اند که فروش و صادرات به سایر کشورها دارند، گفت: البته این شرکتها در راستای تامین نیاز مردم گام بر می دارند. اکنون میزان فروش و صادرات این شرکتها به قدری رسیده که می توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند؛ این میزان در سال های اخیر نیز بیشتر شده است.
رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری با اشاره به میزان فروش شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۷ گفت: خوشبختانه فروش شرکتها در سال ۹۷، برابر با ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده و نشان دهنده این است که کم کم مقوله اقتصاد دانش بنیان در منظومه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده و به سمت تاثیر گذاری در اقتصاد کلان حرکت می کنند.
فروش دانش بنیان در سال ۹۸ از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد
وی با اشاره به فروش شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۸ تاکید کرد: فروش این شرکتها در سال ۹۸ از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد. فروش این شرکتها بیشتر در حوزه دارو، سلول بنیادی و طب بازساختی، لیزر و فتونیک و فناوریهای پیشرفته بوده است.
قادری فر با بیان اینکه این محصولات علاوه بر محصولات جدید که با نوآوری و توسعه تکنولوژی به تولید رسیده اند، محصولاتی جایگزین اقلام وارداتی بوده است، گفت: میزان فروش این شرکت ها تاثیرگذاری زیادی در صرفه جویی ارزی داشته است. به عنوان مثال در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳درصد وابسته به کشورهای خارجی هستیم که امید داریم این سه درصد را تا سال آینده برطرف کنیم؛ در سایر حوزه ها نیز همینطور است.
رشد ۳۰ درصدی تعداد شرکتهای دانش بنیان طی یک سال
قادری فر با بیان اینکه برآوردهای ما حاکی از این است که با توجه به تحریم های اقتصادی از سوی استکبار جهانی امریکا، شرکتهای دانش بنیان از لحاظ کمی رشد داشته اند، تاکید کرد: سال ۹۷ تعداد ۳هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان تایید شده بودند ولی این تعداد در سال ۹۸ به ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان و رشد سی درصدی رسید.
وی ادامه داد: این نشان می دهد که در تنگناهای اقتصادی کشور ناشی از تهدید های استکبار جهانی و تحریم، شرکتهای دانش بنیان توانسته اند خوش بدرخشند به طوریکه توانستند بار تامین نیازمندیهای مردم را از طریق تولیدات فناورانه و کسب و کارهای دانش بنیان به دوش بکشند.
رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به میزان اشتغال در شرکتهای دانش بنیان ادامه داد: آمار اشتغال شرکتهای دانش بنیان تا کنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com