0  |  0

ائتلاف بزرگان تکنولوژی برای واکسیناسیون

ائتلاف بزرگان تکنولوژی برای واکسیناسیون

سازمان Commons Project قرار است از این استاندارد واکسیناسیون جدید در اپلیکیشن پاسپورت سلامت خود یعنی CommonPass که اطلاعات مربوط به تست‌های کووید-۱۹ و واکسیناسیون این بیماری را برای هر فرد ذخیره می‌کند، استفاده کند. این نهاد در ابتدا اپلیکیشن پاسپورت سلامت خودش را برای کمک به مسافران معرفی کرد تا در هنگام سفر بتوانند به شرکت‌های هواپیمایی ثابت کنند تست کووید-۱۹ را انجام داده و امکان دسترسی آنها به نتایج را فراهم کنند. اما این استاندارد واکسیناسیون، ساختار متن‌باز دارد و می‌تواند در انواع اپلیکیشن‌ها اجرا شود و قابل دسترسی باشد. حتی افرادی که به موبایل هوشمند دسترسی ندارند هم می‌توانند کد تایید سلامت از طریق این استاندارد را روی کاغذ چاپ کنند.
دکتر «بریان اندرسون» پزشک ارشد بخش سلامت دیجیتالی در شرکت Mitre که نهادی غیرانتفاعی و همکار آژانس‌های دولتی در پروژه‌های عمومی است، در مورد این استاندارد می‌گوید: «این موضوع بسیار اهمیت دارد که تکنولوژی‌های سلامت و درمان دیجیتالی را خلق کنیم که شکاف دیجیتالی در جامعه را تشدید نکرده و مشکلات بیشتری را برای جوامع محروم که ممکن است به این تکنولوژی‌های خاص دسترسی نداشته باشند، ایجاد نکند. ما معتقدیم که یک استاندارد متن‌باز با ایجاد دسترسی بیشتر، می‌تواند راهکاری باشد برای تضمین برابری در دسترسی به این تکنولوژی‌های جدید.»
الزام شرکت‌ها به استفاده از یک استاندارد واحد برای ثبت اسناد و اطلاعات مربوط به واکسیناسیون، می‌تواند راه را برای ثبت بیشتر و بهتر اطلاعات پزشکی در موارد دیگر هموار کند. معمولا به سختی می‌توان سابقه پزشکی و سلامتی یک فرد را به اشتراک گذاشت. پرونده‌های سلامت و پزشکی الکترونیکی مختلف روش‌های خاص خودشان را برای مستندسازی اطلاعات سلامتی دارند و نمی‌توان به راحتی آنها را از یک سیستم پزشکی به سیستمی دیگر منتقل کرد. این موضوع علاوه بر بخش‌های درمانی، برای خود بیماران هم مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ همچنان که معمولا شاهد این هستیم که اغلب بیماران به دنبال نسخه‌ای از کل پرونده پزشکی خودشان هستند. پاول می‌یر مدیرعامل Commons Project همچنین می‌گوید: «همه این اقدامات در جهت توانمندسازی افراد برای دسترسی به اطلاعات پزشکی و سلامتی‌شان و همچنین دسترسی بخش‌های بهداشت و درمان به اطلاعات مورد نیازشان برای تایید سلامت افراد است که این روزها و با همه‌گیری کووید-۱۹ اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است. نباید فراموش کرد که این واقعا حق قانونی هر فرد است که به اطلاعات پزشکی و سلامتی خودش به‌صورت کامل دسترسی داشته باشد.»

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: donya-e-eqtesad.com
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com