2  |  1

تأسیس خانه‌های فناوری و نوآوری در خارج از کشور

تأسیس خانه‌های فناوری و نوآوری در خارج از کشور

دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای برتر حوزه نفت پارک فناوری پردیس و رونمایی نمادین از تعدادی قرارداد تبادل فناوری شبکه فن بازار در ملی ایران که در محل معاونت علمی برگزار شد گفت: هدف از این جلسه اعلام حمایت‌هاست.
وی با بیان اینکه حمایت از دستاوردهای فناورانه در حال توسعه است، گفت: ما همچنان نیز حمایت‌های خود را ادامه می‌دهیم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همه ما در یک جبهه مبارزه می‌کنیم که بتوانیم در حوزه‌های فناورانه کشور را به مرتبه‌ای از پیشرفت برسانیم؛ زیرا توسعه فناوری یک فرهنگ جدید در کشور ما به شمار می‌رود و این فرهنگ سازی را ما از ابتدای کار خود شروع کردیم.
وی خاطر نشان کرد: اکنون بخش دولتی به این نتیجه رسیده که می‌تواند سرمایه گذار خوبی روی طرح‌های فناورانه باشد که نمونه آن را روز گذشته با ساخت یک رام قطار دیدیم.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری روی مترو و واگن‌های قطار یک سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی است که این اتفاق افتاده و به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان یک رام قطار بومی‌سازی شده است.
ستاری ادامه داد: پیش از اینها کشور در این مسیر به جای آنکه بر روی نیروهای انسانی خود سرمایه گذاری کند، در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرد ولی این روند شکسته شد و اکنون واگن‌های قطار چند میلیون دلاری با ۲۰ میلیون یورو و بومی سازی ۸۵ درصدی در کشور ساخته می‌شود.
ستاری گفت: علاوه بر حمایت‌ها و بومی سازی، نیز موضوعات دیپلماسی فناوری را آغاز کردیم و تأسیس خانه‌های فناوری و نوآوری را در خارج از کشور در پیش گرفتیم که اینها همه با کمک بخش خصوصی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم سال آینده سال خوبی در حوزه فناوری باشد گفت: فن بازار ملی ایران تاکنون جهش خوبی داشته و انعقاد قراردادهای امروز هم خوب بوده اما کافی نیست و فروش ۳۰۴ میلیارد تومان عدد قابل قبولی نیست. ما باید کشوری باشیم که به تولیدات خود و صادرات آنها افتخار کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com