0  |  0

فعالان حوزه علوم شناختی؛ خلق بیش از 100 ایده

فعالان حوزه علوم شناختی؛ خلق بیش از 100 ایده

محققان و پژوهشگران با مشارکت در شانزدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فنا‌وری های شناختی، بیش از یکصد ایده و طرح پژوهشی وتحقیقاتی برای مشارکت و فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه دانش و فناوری شناختی به این ستاد ارائه دادند.
ارائه ایده در حوزه‌های اولویت‌دار شناختی
این طرح ها در 6 حوزه مختلف از جمله طراحی الکترود ثبت سیگنال های عصبی و تحریک سلول های عصبی، آزمون های ارزیابی شناختی غربالگری و تشخیصی، مدیریت و بهسازی محیط یادگیری، توان‌بخشی شناختی در اختلالات عصب تحولی، مدیریت شناختی و طرح های پژوهشی ترکیبی از چند پایان نامه دانشجویی از سوی پژوهشگران و دانشگاهیان فعال در 58 مرکز علمی کشور برای بررسی و داوری به ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ارایه شده است.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای سیاست های خود می کوشد با حمایت از طرح های پژوهشی زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی در سطح کشور فراهم و انگیزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در حوزه های علوم و فن آوری های شناختی‌ گسترش یابد.
تاکنون 15 مرحله فراخوان حمایت از طرح­های پژوهشی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار شد و در نتیجه این فراخوان ­ها، بیش از 200 طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری­های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد قرار گرفتند
حمایت از پژوهش‌های نوآورانه
در این فراخوان طرح های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله در زمینه بومی سازی و ساخت ابزارهای تشخیص، شناسایی و توان‌بخشی شناختی در اختلالات تکاملی، پژوهش های کاربردی و بنیادی شناختی مبتنی بر نگاشت مغز، پژوهش در حوزه بالینی و علوم اعصاب شناختی، فناوری شناختی برای ارزیابی و بازتوانی شناختی، توسعه فناوری های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز، طراحی آزمون های ارزیابی شناختی، مدیریت شناختی، ساخت الکترودهای ثبت سیگنال های عصبی، مدل سازی شناختی، روانشناسی شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی، مدیریت و بهسازی محیط یادگیری مورد تاکید قرار گرفته است.
هم اکنون بررسی و داوری طرح های دریافتی در کمیته های تخصصی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در حال انجام است. طرح های منتخب برای برخورداری از چتر حمایتی ستاد برای اجرا متعاقبا به پیشنهاد دهندگان آن‌ها اطلاع رسانی می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com