0  |  5

«تسلا بات» کارهای «خسته کننده» انسان را انجام می دهد!

«تسلا بات» کارهای «خسته کننده» انسان را انجام می دهد!

ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد این شرکت خودروسازی ربات‌های انسان نما می‌سازد. ماسک در رویداد AI Day از ربات «تسلا بات» با قد ۵.۸ فوت و ۱۲۵ پوند وزن رونمایی کرد.

به گفته او این ربات به جای صورت مجهز به نمایشگری خواهد شد که اطلاعات را نشان می‌دهد. همچنین ربات مذکور می‌تواند وزنی معادل ۱۵۰ پوند را از زمین بلند کند و وزن ۴۵ پوند را جا به جا کند. هرچند تسلا بات فقط می‌تواند با سرعت ۵ مایل برساعت حرکت کند.

ماسک گفت: «تسلا بات، نمونه ی اولیه ای است که می بایست در طی یک سال آینده در دسترس عموم قرار گیرد، این ربات برای حذف کارهای تکراری و البته خسته کننده طراحی شده است، مانند خم شدن برای برداشتن چیزی از روی زمین، یا حتی رفتن به فروشگاه برای خرید مواد غذایی. اساسا در آینده ای نزدیک، انجام کارهای بدنی، یک انتخاب خواهد بود.» ماسک عقیده دارد که تسلا بزرگترین شرکت رباتیک جهان است، او می گوید: «اتومبیل های ما در اصل ربات های نیمه هوشمند روی چرخ هستند.» این عقلانی است که نرم افزار را روی یک ربات انسان نما به کار ببریم.

ربات انسن نما تسلا بات

مدیر ارشد اجرایی تسلا نمایشی بصری از ظاهر ربات در آینده را نشان داد. البته این خودروساز هنوز نمونه واقعی و کاربردی ربات را نساخته است. به گفته ماسک نمونه اولیه تسلا بات سال آینده ساخته می‌شود.

مترجم: عاطفه جولانی

برگرفته از Businessweek

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com