0  |  0

۴ نهاد تاثیر گذار در کسب رتبه شاخص جهانی نوآوری

۴ نهاد تاثیر گذار در کسب رتبه شاخص جهانی نوآوری

مرضیه شاوردی در بیستمین رویداد یکشنبه های صادراتی با رویکرد پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه صنعت ساختمان از کشور گامبیا گفت: رتبه ایران در شاخص نوآوری ۲۰۲۱،رتبه شصتم بود و این به دلیل وجود نهادهای مختلف در نظام نوآوری است.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: یکی از این نهادهای تاثیر گذار در کسب رتبه شاخص جهانی نوآوری، دانشگاه ها هستند به گونه ای که در حال حاضر تعداد هزار دانشگاه در ایران اقدام به تربیت نیروهای انسانی کرده است.

شاوری با اشاره به دیگر نهاد تاثیر گذار در کسب رتبه ایران بر اساس شاخص نوآوری گفت: پارک های علم و فناوری از دیگر نهادهای دخیل در توسعه نوآوری در ایران هستند که امکان توسعه فناوری های پیشرفته را در کشور فراهم کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان بخش دیگری از نظام توسعه نوآوری در کشور به شمار می رود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران فعال هستند که در سال ۲۰۲۰ تعداد ۴۵۰ شرکت به مبلغ یک میلیارد دلار صادرات داشته اند.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: نهادهای تامین مالی از دیگر اجزا نظام نوآوری کشور هستند که صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از این نهادهاست؛ این صندوق در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از ۴هزار و ۸۰۰ طرح را مورد ارزیابی قرار داد که به آنها حدود ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات اعطا کرده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com