0  |  0

دیپلمات‌های ایرانی با زیست‌بوم نوآوری آشنا شدند

دیپلمات‌های ایرانی با زیست‌بوم نوآوری آشنا شدند

بیرخانه اجرایی‌سازی سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی‌سازی اقدامات ملی این سند، دومین دور از سلسله کارگاه‌های توانمندسازی و آشنایی دیپلمات‌های عالی کشور با زیست‌بوم نوآوری را در زمستان 1400 برگزار کرد.

مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری این رویداد، گفت: این کارگاه با موضوع آشنایی دیپلمات‌های کشورمان با زیست‌بوم نوآوری با حضور مدیران ارشد و میانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در خانه نوآوری و صادرات ایران‌ساخت برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه «آشنایی با مفاهیم و ادبیات رایج در زیست بوم نوآوری»، «آشنایی با تقسیم کار ملی و فنی بین بازیگران و فعالان زیست‌بوم»، «ایجاد دستورکارهایی در خصوص گسترش تبادل و اشتراک اطلاعات، معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های داخلی و خارجی»، «شبکه‌سازی و توسعه زیست‌بوم در ابعاد سازمانی و فردی»، «کمک به تسریع و تسهیل در ایجاد رویه‌های موثر قانونی» و «چگونگی تعامل با سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بود».

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در این کارگاه‌ نمایندگان زیست بوم نوآوری کشور ضمن ارائه مدل‌های برتر و موفق خود در تعاملات بین‌المللی؛ خواستار همکاری هر چه بیشتر دستگاه دیپلماسی با بازیگران محوری این زیست‌بوم در این عرصه شدند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌هایی، گفت: استمرار رویدادهایی از این دست موجب همزبانی و همگامی دو نهاد موثر در زیست بوم نوآوری و بین‌المللی شدن فعالیت‌های بازیگران و نقش آفرینان می شود.

به گفته قلعه‌نوی، برنامه پیشنهادی و جامع همگامی زیست‌بوم نوآوری با وزارت امورخارجه؛ فرصتی برای بهره‌گیری هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری است.

وی، عملیاتی کردن «توافق‌نامه ویزای نوآوری»، «اجرائی‌سازی برنامه‌ ارائه خدمات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان سرآمد»، «برنامه شناسایی ساختارمند فرصت‌های تعاملاتی» و «برنامه‌های توانمندسازی و آشنایی با زیست‌بوم نوآوری در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته» را از جمله برنامه‌های ذیل برنامه جامع همگامی دانست.

همچنین در این کارگاه سیاوش صمیمی مدیر مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با تشرح انواع روش‌های تامین مالی پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور، بیان کرد: مدل‌های همکاری با صندوق‌های متناظر بین‌المللی مختلف و زیاد است و این مدل‌ها برای ارائه به طرف‌های خارجی در دسترس کارشناسان اعزامی قرار می گیرد.

در این نشست نمایندگانی از مجامع و صندوق‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز همکاری های علمی و بین المللی زیست بوم صندوق نوآوری و شکوفایی و 35 تن از دیپلمات‌های ارشد وزارت امورخارجه با محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشتند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com