0  |  0

موضع‌گیری غول‌های تکنولوژی در برابر رسانه‌های دولتی روسیه

موضع‌گیری غول‌های تکنولوژی در برابر رسانه‌های دولتی روسیه

گوگل روز گذشته اپلیکیشن‌های تلفن همراه شبکه‌های تلویزیونی راشا تودی و اسپوتنیک را از فروشگاه آنلاین خود موسوم به پلی‌استور حذف کرد. به گزارش رویترز، این اقدام گوگل در راستای اقدامات قبلی این شرکت صورت گرفته که هدف آن حذف رسانه‌های روس از شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای است. تعدادی از شرکت‌های فناوری آمریکایی در روزهای اخیر ابزار توزیع و تبلیغات را برای خبرگزاری‌های روسیه محدود کرده‌اند، زیرا کمیسیون اروپا به دلیل نگرانی از انتشار اطلاعات نامطلوب از نظر خود درباره جنگ در اوکراین، خواستار ممنوعیت آنها شده است.
آنا بلکینا، معاون سردبیر راشاتودی در بیانیه‌ای گفت شرکت‌های فناوری که این رسانه را مسدود کرده‌اند، به هیچ مدرکی مبنی بر انتشار مطالب نادرست در آن اشاره نکرده‌اند و بنابراین ادعاهای آنها در مورد دروغ‌پراکنی رسانه‌های روسی غلط است. در عین حال اپل نیز دیروز دست به اقدام مشابهی زد و اپلیکیشن‌های این دو شبکه را از اپ‌استور خود حذف کرد. این در حالی است که متا - شرکت مادر فیس‌بوک- هم اعلام کرد که دسترسی به رسانه دولتی RT و اسپوتنیک روسیه را در اروپا محدود می‌کند. یوتیوب نیز اعلام کرد به دلیل درگیری روسیه و اوکراین اقدام مشابهی انجام می‌دهد. به گزارش ‌رویترز، متا پلتفرمز، شرکت مادر فیس‌بوک اعلام کرد رسانه‌های دولتی روسی RT و اسپوتنیک را در پلتفرم‌هایش در سراسر اتحادیه اروپا محدود می‌کند. نیک کلگ، مدیر امور جهانی فیس‌بوک در پستی توییتری اعلام کرد این شبکه اجتماعی درخواست‌هایی از چند دولت و اتحادیه اروپا دریافت کرده تا اقدامات بیشتری در خصوص رسانه‌های دولتی روسیه انجام دهد. کلگ در ادامه اظهار کرده بود در این خصوص به همکاری نزدیک با دولت‌ها ادامه می‌دهد. اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرده بود شبکه تلویزیونی RT و خبرگزاری اسپوتنیک را مسدود می‌کند. اپراتورهای مخابراتی کانادا نیز اعلام کردند کانال RT را ارائه نمی‌کنند. از سوی دیگر گوگل نیز اعلام کرد یوتیوب نیز به دلیل درگیری‌های روسیه و اوکراین، مشغول مسدودسازی کانال‌های مرتبط با RT و اسپوتنیک در سراسر اروپا است. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: تیم‌های عملیاتی ما مشغول رصد وضعیت هستند تا اقداماتی سریع انجام دهند. در این میان متا، مایکروسافت، گوگل و یوتیوب طی روزهای اخیر اقداماتی انجام دادند تا رسانه‌های روسی نتوانند از طریق پلتفرم‌های آنها بتوانند تبلیغ و درآمدزایی کنند.
این درحالی است که توییتر نیز اعلام کرد توییت‌های محتوای رسانه‌های دولتی روسی را برچسب می‌زند. توییتر هم از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه RT و اسپوتنیک (رسانه‌های دولتی روسیه) پیروی می‌کند. سخنگوی توییتر در یک بیانیه ایمیلی به این خبرگزاری گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا احتمالا از لحاظ قانونی ما را ملزم می‌کند تا از انتشار محتوای خاص در کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری کنیم. هنگامی که این دستور اجرایی شود، ما از آن پیروی می‌کنیم. از سوی دیگر این شبکه اجتماعی همچنان روی کاهش قابلیت دیده شدن محتوای این رسانه‌های روسی و همچنین برچسب زدن روی آنها تمرکز می‌کند. متا پلتفرمز (مالک فیس‌بوک)، گوگل، یوتیوب و تیک‌تاک نیز پیش از این اعلام کرده بودند دسترسی به RT و اسپوتنیک را در اتحادیه اروپا مسدود می‌کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com