0  |  0

نظارت بر بانک‌ها از سوی بانک مرکزی نیاز به بازنگری دارد

نظارت بر بانک‌ها از سوی بانک مرکزی نیاز به بازنگری دارد

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح مساله وجود حساب‌های جعلی در سیستم بانکی گفت: متاسفانه عده‌ای برای بهره‌گیری خارج از ضوابط معمول دست به چنین اقداماتی می‌زنند و در این شرایط ضعف نظارتی بانک مرکزی جلوه می‌کند.وی افزود: فرآیندهای الکترونیکی دربانک قابلیت کنترل خواهد داشت و سیستم پکپارچه بانکی تحت نظارت بانک مرکزی می‌تواند یک راهکار برای حل این معضلات باشد.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: مشکلات بانکی ما هم در حوزه بازپرداخت اقساط نحوه دریافت تسهیلات و حسابهای جعلی نیازمند نظارت بیشتر است و توان جلوگیری از تخلفات آنگونه که باید باشد در بدنه نظارتی بانک مرکزی نیست.وی ادامه داد: برای خطایی آن هم به این حجم پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌هایی شده بوده است و خلاء های نظارتی و مقرراتی به این پدیده کمک کرده است.

نماینده مسجد سلیمان در پایان تصریح کرد: باید این مساله بیشتر بررسی شود و شاید در خلل بررسی‌ها بسیاری از عوامل وابسته و یا تاثیرات این حساب‌های جعلی در سیستم بانکی ما نمایان شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com