0  |  0

صادرات 15 میلیون دلاری فرش آذربایجان‌شرقی

صادرات 15 میلیون دلاری فرش آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاري فارس از تبریز، محمدعلی راستی در جلسه صنعتگران آذربایجان‌شرقی با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به صادرات و رفع موانع این بخش تاکید کرد.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات گمرک آذربایجان‌شرقی سال گذشته حدود یک میلیارد دلار بود و در اکثر زمینه‌ها افزایش صادرات را شاهد هستیم.وی ادامه داد: صادرات استان به 95 کشور جهان صورت گرفته که در این میان  چهار درصد افزایش صادرات را داشته‌ایم.

راستی بیان کرد: افزایش 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی استان و نیز افزایش هفت درصدی محصولات کشاورزی را به دلیل فرصت پیش آمده در کشور روسیه شاهد بودیم.

قائم مقام بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در زمینه صادرات فرش در کل کشور کاهش صادرات فرش را داشته‌ایم که این موضوع در آذربایجان‌شرقی به دلیل اهمیت بیشتر صنعت فرش برجسته‌تر است.وی خاطر نشان کرد: در زمینه حمایت از تولیدکنندگان فرش نیازمند اعتبارات بیشتری از سوی مسئولان کشوری هستیم.

قائم مقام بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در سه ماهه اول سال 94 در حدود 479 میلیون دلار صادرات کل استان بوده که از این رقم 15 میلیون دلار مربوط به فرش است که رقم قابل قبولی نیست.وی یادآور شد: انتخابات اتاق بازرگانی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین انتخابات تشکل‌های صنفی در کشور برگزار شده و امیدواریم این انتخابات در صنعت و بازرگانی استان موجب اتفاقات خوبی شود.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود 150 هزار واحد صنفی در استان اضافه کرد: در حال حاضر 35 هزار نفر از این واحدها دارای پروانه کسب هستند و تلاش می‌شود تا مابقی نیز دارای پروانه کسب شوند.

راستی خاطرنشان کرد: الزام کارت بازرگانی به گمرک یکی از مشکلات است که پیشنهاد می‌شود این الزام رفع شود تا امر صادرات بهتر و ساده‌تر صورت گیرد.وی افزود: در زمینه دریافت مالیات از نیز واردات نیز شاهد تاخیر طولانی مدتی هستیم که بهتر است این اخذ مالیات در همان زمان ورود کالا صورت گیرد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com