0  |  0

برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی به ۲۰ میلیارد دلار

برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی به ۲۰ میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بانک توسعه صادرات ایران، نشست صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با مدیر عامل بانک توسعه صادرات برای دستیابی به صادرات 20 میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی برگزار شد.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات و اعضای هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی ومهندسی راه های دستیابی صادرات این نوع خدمات به رقم 20 میلیارد دلار در سال را بررسی کردند.

در این نشست علی صالح آبادی با اشاره به ظرفیت بالای صادرات خدمات فنی مهندسی تصریح کرد: باید با جلسات مستمر که بین بانک و این انجمن برگزار می شود، زمینه را برای تدوین نقشه راه صدور خدمات فنی و مهندسی فراهم کنیم.

وی در مورد نقش نظام تصمیم گیری ها در ساختارهای دولتی جهت تسهیل در امر صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: لازم است بازنگری در این ساختارها به گونه ای  صورت بگیرد که ضمن توجه به امر سرعت، نگاه راهبردی به حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی در همه حال تقویت شود.

صالح آبادی با اشاره به رفع تحریم ها در چند ماه آتی اضافه کرد : درحال حاضر برای دوران پسا تحریم کمیته‌هایی در بانک تشکیل شده است، تا بتوانیم بار دیگر با بانک های سراسر جهان ارتباط کارگزاری برقرار کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین بر لزوم آموزش نیروی انسانی در دوره زمانی توافق تا لغو کامل تحریم تاکید کرد و گفت: در حوزه هایی چون فناوری اطلاعات و ارتباطات، اعتبارات و بین الملل نیاز به برنامه ریزی و بازسازی ظرفیت های نیروی انسانی متخصص جهت پیشبرد اهداف داریم.

رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اهتمام بانک در موضوعاتی چون اعطای خط اعتباری، صدور ضمانت‌نامه و همکاری سندیکایی با بانک های دیگر برای پرداخت تسهیلات و گشایش اعتبار بر عزم جدی بانک جهت مساعدت به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تاکید کرد.وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات یاور صادرکنندگان است و از هرکمکی که بتواند به رشد صادرات غیرنفتی بینجامد ، دریغ نخواهد کرد.

در این نشست اعضای انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با طرح مسائل و مشکلات خود خواستار برقراری ارتباط هرچه بیشتر با بانک و استمرار جلسات هم اندیشی به منظور تحقق افزایش صادرات این نوع خدمات شدند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com