0  |  0

افزایش 20 درصدی صادرات و تولید در پی لغو تحریم‌ها

افزایش 20 درصدی صادرات و تولید در پی لغو تحریم‌ها

ولی‌الله افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شوند که حتما برداشته خواهد شد، پیشرفت خوبی در بخش صادرات و تولید داخل نسبت به قبل شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: البته اثرات لغو تحریم در کوتاه‌مدت به‌طور کامل مشهود نخواهد بود و تا زمانی که تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته و رسما اعلام شوند و تا مقطعی که فرآیند نقل و انتقال پول و ارز بتواند روال متعارف خود را پیدا کند، زمان‌بر است.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که در میان‌مدت و دراز‌مدت اثرات مطلوب توافق را شاهد خواهیم بود، گفت: افزایش چرخ حرکت واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور برای تامین نیاز داخل و صادرات از اولین تبعات لغو تحریم‌هاست.

باید خودمان را متناسب با شرایط جدید آماده کنیم

وی با بیان این‌که با افزایش حجم صادرات، زمینه‌ به‌کارگیری نیروی انسانی در بخش تولید و خدمات فراهم می‌شود، تاکید کرد: باید خودمان را متناسب با شرایط جدید آماده کنیم که بتوانیم سیاست‌گذاری‌های مناسبی را برای حرکت در راستای توسعه اقتصادی کشور صورت دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قطعا اسناد بالادستی که در اختیارمان است اعم از اقتصاد مقاومتی، اسناد مربوط به برنامه، اسناد‌ قانونی بودجه و سایر قوانین و مقرراتی که داریم کمک می‌کند این بخش به نحو مطلوبی پیش برود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com