1  |  3

۵ راهکار برای کاهش استرس کار از خانه

۵ راهکار برای کاهش استرس کار از خانه

دوران قرنطینه در نحوه کار ما تاثیر گذاشته است. در حال حاضر خیلی از مردم از خانه مشغول به کار هستند، آنها با مسئولیت های خانه در کنار مسئولیت های کاری شان سر و کار دارند و گاهی مرز بین این دو از بین می رود و افراد دچار استرس می شوند. اما روش هایی برای کاهش این استرس وجود دارد:

1.گاهی از کاری که انجام می دهید، فاصله بگیرید:

دور شدن از کارهایی که روی آنها تمرکز کردید، فاصله بگیرید. این یکی از سریع ترین راه ها برای پایین آمدن میزان استرس شما است. لازم نیست که برای مدت طولانی از کار خود دور بشوید، تنها چند دقیقه هم کافی است. شما فقط باید تمرکز خود را به کار دیگری تغییر دهید. یک بازی سرگرم کننده در تلفن همراه، جست و جو در رسانه های اجتماعی، یا تماشای 15 دقیقه ای یک برنامه تلویزیونی، می تواند بسیار کمک کننده باشد. بعد از آن با روحیه بهتری دوباره به کار خود برگردید.

2.در محیط اطرف خود حرکت کنید:

تحرک یک راه حل عالی برای کاهش استرس است. همیشه باید حرکات کوتاهی را در ساعت استراحت بین کاری خود در روز داشته باشید. حداقل 5 دقیقه ورزش می تواند برای کاهش استرس و خستگی ناشی از کار زیاد کافی باشد. اطراف خانه قدم بزنید، یوگا انجام دهید، وزنه های سبک بردارید، و یا هر کاری که واقعاً مفید است، انجام دهید. کلید رهایی از استرس فقط تحرک است. نه تنها حرکت شما به کاهش استرس کمک می کند بلکه از گرفتگی عضلات، سردرد، و سایر آسیب های روحی و جسمی جلوگیری می کند. فقط مطمئن شوید که حداقل برای مدت زمان کمی از صفحه کامپیوتر و میز کار خود دور باشید.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری هنگام دورکاری

3.محیط اطراف خود را تغییر دهید:

در دوران فاصله گذاری اجتماعی، شاید نتوانید برای رهایی از استرس خانه را ترک کنید، اما می توانید محیط اطراف خود را تغییر دهید. اگر بیرون رفتن از خانه گزینه مناسبی نیست، به اتاق دیگری بروید. تغییر در محیط به شما کمک می کند تا روی چیزهای مختلف تمرکز کنید.

اگر می توانید، برای استنشاق هوای تازه یا پیاده روی به مکانی کم تردد بیرون از منزل بروید. اگر به چنین فضایی دسترسی ندارید در کنار یک پنجره باز بنشینید. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و استرس و نگرانی از سرفه کردن کسی در نزدیکی خود، حتماً فاصله مناسب از دیگران را حفظ کنید.

۵ راهکار برای کاهش استرس قرنطینه و کار از خانه 4.با یک دوست تماس بگیرید:

بعضی اوقات بهترین راه حل برای کاهش استرس، صحبت کردن با یک دوست است. تمرین قرنطینه شخصی برای جلوگیری از شیوع COVID-19 مفید است، اما برای سلامت روان چندان خوب نیست. در دوران قرنطینه با افراد کمتری نسبت به حالت عادی ارتباط خواهیم داشت که این خود می تواند دلیلی برای استرس باشد. تلفن را بردارید و با یکی از دوستان تان تماس برقرار کنید یا گپ تصویری داشته باشید. در این حالت، پیام کوتاه کافی نیست و تاثیر چندانی بر کاهش استرس ندارد.

5.با خود مهربان باشید:

ما در روزگار عجیب وغریبی زندگی می کنیم، بنابراین بیشتر از هر زمان دیگری با خودتان مهربان باشید. لازم نیست 100 درصد اثربخش باشید. بعضی از روزها، فقط انجام حتی یک کار کوچک می تواند کافی و بسنده باشد. استرس را احساس کنید، اما اجازه ندهید که به شما غلبه کند. به خود بگویید که «این نیز می گذرد و من آنقدر قوی هستم که  بتوانم از آن عبور کنم.» هرچه احساس استرس بیشتری داشته باشید، بیشتر باید این عبارات را با خود تکرار کنید.

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت forbes.com

بیشترخوانید:
از اینکه کارمند دورکار هستید، احساس گناه می کنید؟

کسب‌و‌کارهای خانگی با چه چالش‌هایی رو به رو هستند؟

۱۳ راهکار برای «توسعه فردی» هنگام کار از خانه

چگونه با تیم‌های دورکار، همکاری موثر داشته باشیم؟

چگونه از خانه کار کنید و اثربخش باشید؟ 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com