0  |  0

17 میلیون دلار کالا از گمرک جلفا به خارج از کشور صادر شد

17 میلیون دلار کالا از گمرک جلفا به خارج از کشور صادر شد

احمد محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صادرات کالا از گمرک جلفا در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت 21 تن انواع کالا از گمرک جلفا به خارج از کشور صادر شد، مقصد این کالاها را کشورهای ترکیه ، آذربایجان و گرجستان ذکر کرد. وی گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل قیر، مصالح ساختمانی و مصنوعات پلاستیکی بود.

مدیر کل گمرک جلفا ادامه داد: در این مدت 104 هزار تن کالاهای تجاری به ارزش 261 میلیون دلار نیز از این گمرک وارد کشور شد که در مقایسه با سال قبل 116درصد رشد نشان می دهد.

محمودی، عمده کالاهای وارد شده به کشور را سیگار، ام دی اف و لوازم و قطعات صنعتی مکانیکی اعلام کرد که از کشورهای ترکیه، چین و آلمان وارد شده است.

وی درآمد عمومی گمرک جلفا از واردات و صادرات کالا در مدت سپری شده از سال را بیش از 814 هزار میلیارد ریال و 872 میلیون ریال بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد نشان می دهد.

به گفته محمودی در این مدت تعداد 232 هزار و 715 نفر مسافر از طریق گمرک پل چوبی بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان تردد کردند که 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت 500 هکتار از نظر امکانات و داشتن انبارهای بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است. این گمرک قبل از تاسیس جمهوری های مستقل مشترک المنافع در انتهای مسیر قطار شوروی ـ جلفا قرار گرفته بود وحجم عظیمی از کالاهای ورودی به کشور از طریق راه آهن از این مسیر وارد کشور می شد.

پس از تشکیل جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی این گمرک با جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز گردیده است. گمرک منطقه آزاد ارس که تحت نظر گمرک جلفا است، کلیه تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی و صادراتی و ترانزیتی در این منطقه را انجام می دهند و عملکرد مثبت گمرک در این منطقه در توسعه آن نقش مهمی داشته است.

گمرک جلفا به واسطه دسترسی به امکانات ریلی (جلفا - تهران) و نزدیکی به کشورهای CIS و نیز به دنبال فعالیت منطقه آزاد ارس مورد توجه تجار و بازرگانان قرار گرفته است.

فاصله این گمرک با تبریز مرکز آذربایجان شرقی 135 کیلومتر می باشد.

شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com